Ineens erg lange cyclus?

<p>Hallo allemaal,<br /><br />Ik heb normaal gesproken een niet heel regelmatige cyclus, maar het zit wel altijd tussen de 30 en 36 dagen, soms een uitschieter naar 38. <br />Dit is de eerste ronde van proberen voor een tweede kindje.<br /><br />Op dag 20 had ik een vrij donkere ovulatietest - ik vertrouw het merk niet helemaal en de 6 dagen daarna werd het streepje steeds lichter, dus ik ging ervan uit dat mijn ovulatie op dag 21 is geweest. <br /><br />Op dag 23 kreeg ik ineens een kleine bloeding. Het was (TMI) slijmeriger dan normaal en duurde slechts twee uurtjes. Normaal heb ik dit nooit, ik krijg alleen een bloeding vlak voor mijn menstruatie. Ik weet dat je niet 2 dagen na je ovulatie als een innesteling kan hebben, maar het was wel heel ongewoon. <br /><br />Ik had last van allerlei symptomen: duizelig, beetje misselijk, pijnlijke borsten, maar dit verdween rond dag 30. Op dag 35 had ik ongesteld moeten worden volgens mijn app.<br /><br />Inmiddels zit ik op dag 45. Alle testen zijn negatief. Ik heb als laatst getest op dag 40 met een digitale test omdat ik gek werd van het 'zie ik nou wel of niet een streepje'. <br /><br />Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Heb ik ineens een heel late ovulatie gehad? Zou er iets met een innesteling mis kunnen zijn gegaan waardoor mijn menstruatie nu een stuk langer is? Ik snap het niets van en voel me inmiddels wel een beetje rusteloos erdoor. Moet ik voor de zekerheid nog testen? Het voelt alsof dat geen zin heeft - ik heb ook geen symptomen meer...</p>

Wat vervelend dit voor je. Omdat je cyclus wel vaker uitschieters heeft zou dit ook zomaar een uitschieter kunnen zijn denk ik ook al duurt hij vrij lang. Als ik kijk naar mijn verleden heb ik ook cyclussen gehad waar tissen de kortste  en langste wel 15 a 20 dagen verschil tussen zat. Gezien de lengte denk ik dat je misschien geen eisprong hebt gehad. Deze kans wordt aanzienlijk kleiner is mij toen verteld wanneer je voven de ongeveer 40 dagen zit. Ik denk dat je niet anders kunt dan afwachten en voor je gemoedsrust zou je ook nog even kunnen overleggen met je huisarts. Want hierover stressen is niet bevorderlijk. Ik weet hoe vervelend dit kan zijn. Voor vandaag denk ik lekker afleiding zoeken en hopelijk weet je over een aantal dagen meer! Succes!

Ik heb regelmatige cyclussen van 40, 41 en of 42 dagen en ik heb altijd eisprongen dus dat hoeft niet zo zeer hoor :)
Toevallig willen wij voor een tweede gaan en is dit mijn tweede maand na het stoppen van de pil en ik heb zelfs een lange cyclus van 45 dagen. Vorige maand 33 dagen. Ik denk dat mijn eisprong op CD 31 is geweest maar weet het niet zeker dus nog even afwachten. De ovulatietesten reageerde niet knal zoals ik gewend ben maar heel erg donker wel. 
De eerste keer dat ik stopte na 12 jaar pil gebruik ging veel sneller dan nu. Toen had ik een cylcus van 36, 41, 42 en toen was ik zwanger!

Ik had een exact regelmatige cyclus van 29 dagen, 9 maanden lang. En toen was maand 10 ineens 42 dagen! De 5 daarop volgende maanden varieerden van 37, 33, 35, 33 en toen ineens 27 dagen. En nu de afgelopen 2 maanden isie ineens weer netjes perfect 29 dagen... die cyclus van 42 zat ik wel ook lichting in de spanning want de testen bleven maar negatief terwijl mijn menstruatie normaal gesproken op de klok gelijk loopt.  Inmiddels loop ik bij een fertiliteitsarts en die vertelde dat als je cyclus onder de 35 dagen is, ze er in principe vanuit mogen gaan dat er sowieso een eisprong geweest is. Als hij er boven zit kun je dat niet zeker zeggen en kan het zijn dat je gewoon een keer een non-ovulaire cyclus hebt. Maar in principe niks om je zorgen om te maken. Je kan ook zeker wel een menstruatie hebben zonder dat je een (goede) eisprong hebt gehad, maar vaak is die dan wel verlaat. 

Dankjewel voor de reacties!
Stel dat ik nu geen eisprong heb gehad - daar hoef ik me dus niet per se zorgen om te maken begrijp ik, maar wanneer word ik dan ongesteld? Of ben ik nu dan toch aan een volgende maand bezig en wacht ik weer op een eisprong en kan ik toch gewoon zwanger raken nu?

Ik ben ook bezig met tempraturen.. maakt het nog uit op welk tijdstip.. of doet dat er niet toe.. sws direct als je wakker bent voor het opstaan

Ik ben ook bezig met tempraturen.. maakt het nog uit op welk tijdstip.. of doet dat er niet toe.. sws direct als je wakker bent voor het opstaan

Ben je gevaccineerd tegen corona? Schijnt dat je cyclus daar een ronde van in de war kan raken.. (geen ervaring mee, maar heb ik gelezen)

Terug
Bovenaan