Ineens fles weigeren (krijgt BV)

<p>Dames goedemiddag, </p><p>Mijn dochter (4 maanden) krijgt volledige BV. Zo af en toe een flesje geoefend en dat ging prima. Ze drinkt denk ik wel minder dan uit de borst maar ging prima. Ik denk dat we het max 1 keer per week deden maar deed ze goed. Zo kon ik af en toe ook een avondje weg. </p><p>Echter 1,5 week geleden weigerde ze ineens de fles (met afgekolfde melk). En sindsdien probeer ik het (bijna) elke dag met 50ml maar het gaat niet van harte. Ze gaat huilen, tong eruit, weg duwen. Er komt meer melk er weer uit dan dat er in gaat. </p><p>Gister 30ml even gegeven en dat ging goed gelukkig. </p><p>Iemand herkenning? Hoe kan ik dit aanpakken? </p><p>Ze gaat over een maandje naar de opvang (mits weer geopend maar goed) dus ja, dan moet het wel weer goed gaan. Ik wilde eigenlijk gaan oefenen met meerdere keren per dag een flesje. </p><p>Omdat ze minder dronk al uit een flesje en ik juist bezig ben met 6 of 7 voedingen per 24 uur waarvan 1 in de nacht ( en ik niet terug wil naar 2 in de nacht) ben ik er bang voor dat ze dadelijk te weinig gaat drinken uit de fles überhaupt en weer vaker in de nacht gaat komen. </p><p>hoor graag jullie ervaring herin, tips etc ook gericht op de toekomst. </p>
 
Helpt het om even in de speen te knijpen? Zodat er melk uit komt?
Mijn zoon had het ook wel eens omdat hij dan zo'n dorst had. En dacht: blegh plastic! Geef mij die tepel? Hij kon dan ook helemaal overstuur raken, totdat we dus ff in de speen knepen en hij doorhad dat er melk uit kwam.
Je zou ook nog een ander soort flesje kunnen proberen. Wij vonden de medela calma fijn, lijkt op een borst en werkt ook alleen op die manier
 
Hier ook herkenning. Helaas geen goede ervaring en tips van mn 1e dochter. Zij bleef weigeren en bij de opvang kregen ze er met moeite 100 ml per dag in. Dit haalde ze dus bij de andere voedingen in. 
Nu bij 2e dochter (7weken) zijn we meerdere keren per week aan t oefenen. Hier werkte nu de flesjes van MAM. En dan met speen 2. Ik heb t idee dat ze bij speen 1 het te langzaam vond gaan, aangezien de melk uit altijd uit mn borst spuit haha 
 
Heb even die medela opgezocht, die speen ga ik kopen. 


had het al eerder aan CB gevraagd maar die kwam met MAM aan. Die werkt ook niet. Heb al grotere speen voor erop gekocht, helpt ook niet. Net was het weer dolle pret. Ze weet dat er melk uitkomt, ze gaat er zelfs bellen mee blazen. 


brdankt voor de tip. 
 
Ja ik had ook nog speen 1, gaat idd veel te langzaam haha. 


nu dus beiden speen 2 maar geen succes. (Dr Brown en MAM) 
straks maar de medela speen kopen. 


echt balen, vooral omdat het van de een op andere dag was. 


was jouw kindje dan niet super onrustig op de opvang? Je zou toch zeggen als ze honger hebben drinken ze wel. 
 
Hier ook een kindje die de fles weigerde. Verschil is dat ze hem nooit goed gepakt heeft. 
Op goede dagen max 80 erin op de opvang. Ze was heel zoet daar. Alsof ze wist, ik krijg hier niets anders, dus piepen heeft geen zin. 
Geen tips dus, maar wel de geruststelling dat fles weigeraars het ook redden op de opvang. Op een gegeven moment zijn we pap via een lepeltje gaan geven met koude borstvoeding. Dat vond ze geweldig! 
 
Ah balen dat die flessen met speen 2 niet werken! Ik snap hoe frustrerend het is! 
Op de opvang accepteerde ze inderdaad dat ze geen drinken kreeg. Ze was daar verder super makkelijk haha. Bij mijn moeder en schoonmoeder ook. Ze gaf alleen aan dat ze wilde drinken als ze bij mij was. 
Dus, hoe moeilijk ook, probeer het te accepteren als de andere fles ook niet lukt ik wilde echt dat ik dat eerder had gedaan, ik heb zoveel stress gehad wat achteraf helemaal niet nodig was. Nu een hele gezonde meid van 21 maanden, die dr water het liefst uit een fles van dr zusje heeft hahah
 
Terug
Bovenaan