Ineens geen fles en speen meer willen

Mijn dochter is nu 6 maanden en wil ineens geen fles, speen en tuitbeker meer. Eigenlijk is het begonnen met 2 dagen 39 graden koorts. Ik had toen het idee dat ze wel eens last van haar tanden kon hebben. Ze kwijlt veel en de bijtring uit de koelkast is echt favoriet. Verder ging het eten nog prima. Na deze 2 dagen weigert ze ineens de fles. Zodra de speen in de buurt komt schreeuwt ze de boel bij elkaar. Dit is hetzelfde met haar fopspeen. Aangezien ze altijd met speentje in slaap valt heb ik nu steeds drama. Na heel veel aandringen wil ze wel mijn pink pakken. Dit alleen wanneer ze bij mij op schoot ligt. In haar bed is het drama. Ook uit de flexibele tuitbeker wil ze niet drinken maar wel als ik de dop eraf draai. Ze heeft tot nu toe wel 40 ml gedronken. Want heel af en toe pakt ze de fles wel waarna ze na 10 ml de fles weer schreeuwend los laat en bijna ontroostbaar is. Eten daarentegen wil ze wel. liga, fruit, stukje brood geen probleem.
Kunnen dit haar doorkomende tandjes zijn of is het iets anders? Heeft iemand dit ook megemaakt?
Hoop dat iemand me kan helpen hoe nu verder te gaan.
groetjes, Delien

Hoi hoi,

Ik heb hier geen ervaring mee maar heb er toevallig laatst wat over gelezen. Als je kindje pijnlijke oortjes heeft (oorontsteking oid) Dan doet het zuigen op fles of speen zeer! Probeer zelf maar eens, als je ergens op zuigt komt er druk op je oren. Misschien verklaart dit je probleem. Als er tandjes doorkomen kunnen ze ook last van hun oortjes hebben toch?

Succes ermee!

Liefs Liff

Terug
Bovenaan