ineens geen groentehap meer!! en nu???

A

Anoniem

Guest
Hallo !

MIjn zoon is zojuist 1 jaar geworden en sindsdien wil hij geen warme hap meer eten.
Overdag gaat alles er prima in (soms geen brood), maar zijn warme hap lukt echt niet meer, terwijl hij daarvoor zo'n goede eter was.Ik dwing hem maar niet te veel om te eten, maar weet  eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Geef ik hem wel zijn toetje en wat als hij wakker wordt 's nachts van de honger?

Hoor graag naar jullie adviezen en ervaringen.

Groetjes suzanne

hoi suus,

Heel herkenbaar!
Vanaf 1jaar krijgen kinderen minder honger, de energie behoefte is lager omdat hun lichaam minder snel groeit, komen ze het eerste jaar ong 5-10 kg aan, het tweede jaar is dit ong 2-4 kg (verschilt heel erg per kind)
Ik heb 3 kinderen en bij de oudste 2 was na een jaar ook een dip.. daarna kwamen ze weer in een ritme, wel is het zo dat kinderen met regelmaat een eetdip hebben, mijn middelste eet altijd heel veel, de laatse 3 maanden gaat avondeten maar mondjesmaat, merk wel dat het nu weer iets meer word, hij is de afgelopen maanden 4cm gegroeit, schrijf het maar op, kun je over een tijdje zien dat dit samenhangt met het eetpatroon, ik heb dat in de boeken van de kinderen geplakt!
Zolang ze genoeg drinken en van alles wat binnenkrijgen is er echt geen reden om je zorgen te maken, als je denkt dat de groente te kort schiet geef hem tussendoor een stukje komkomer wortel of tomaat enz. en wat extra stukjes vers fruit in de yoghurt.
Kijk niet vreemd op als dit een paar weken duurd of zelf nog wat langer, zolang hij niet in zijn gedrag veranderd, dus goed slaapt, genoeg plast, vrolijk is, hoef je niet druk te maken.
Je moet idd niet forceren, maar dit schreef je zelf al, kleine beetjes op het bord helpt vaak om vanalles wat binnen te krijgen, halve aardappel, 6 boontje 3 stukjes vlees/vis,
Zelf zie ik ook niet graag een bomvol bord als  ik niet veel trek heb!

Hoop dat dit je zorgen wegneemt!MJ

Ik heb net de uitzending van het nieuwe programma 'het consultatiebureau' op sbs gekeken. En dat was net een van de onderwerpen.
Inderdaad hadden ze het over om groente bijv. worteltjes tussendoor te geven maar ook nog een leuke tip vond ik om komkommer tussen de boterham te doen.
En een tip om het bord niet te vol te laten lijken was om een groot bord te nemen, zodat het niet vol lijkt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is een leuk tvprogramma!!

Terug
Bovenaan