ineens geen plasluier meer

hallo,

ik ben zn type wat niet snel in paniek raak, maar op dit moment begint dat wel in zicht te komen.
sinds gisteravond produceerd mijn dochtertje geen plasluiers meer.
ze heeft geen koorts en ze is ook niet opgezet. ze is wel wat slaperiger als anders en haar poepluiers zijn wat steviger.
in de afgelopen week is ze veel gaan oefenen met kruipen, dusze beweegt veel meer.
ze drinkt nog dezelfde hoeveelheid alsvorige week.

misschien weten jullie wat ik kan doen

groetjes
petra
 
O, wat vervelend... ik zou haar extra vocht gaan geven om te kijken of ze ook extra gaat plassen. Als ze niet drinken kun je het lepelen.

als ze ouder worden wordt hun blaas ook groter. Loïs is nu 17 maand en kan soms wel 4 uur droog zijn... daarna komt er ineens heel veel en is de luier goed vol. Ik maakte me er soms ook zorgen over. 's Avonds voor we zelf naar bed gaan voel ik altijd nog aan de luier, die heeft dan al vaak 4 uur om. Gisteren ook nog geen plasje te voelen. Vanmorgen zat ie wel vol... ze kunnen gewoon al langer ophouden.

Kruipen kost veel inspanning waardoor ze meer kan gaan zweten... dan hebben ze ook minder te plassen. maar een hele nacht niet plassen... lijkt me niet gezond. Of is de luier gewoon veel minder vol dan je gewend bent??? Hoe lang heeft ze de luiers om? als je een luier van 7 tot 7 om laat, dan moet ik flink vol zitten anders lijkt t me niet goed.

Ik zou als je zeker weet dat ze vaanf gisterenavond helemaal niet geplast heeft, zeker de dokter bellen.

Hoeveel geef je te drinken?? Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ze moeten toch wel 500 cc op een dag binnen krijgen hoor, liever iets meer.

Tip dus; meer vocht geven en even de huisarts bellen.
 
hoi bloempje,

mijn dochter (nu 20 maanden) heeft soms ook een hele nacht geen plasluier (althans zo lijkt het) en een dag later weer een volle luier dat er niks meer bij kan zeg maar.
als ze dat ergens compenseren lijkt me dat geen probleem.
ik zal toch maar even de ha bellen als ik jou was. zeker als je zegt dat ze al bijna een hele dag niet geplast heeft.
wellicht een idee om bij de apotheek een plastuitje te halen en dat dan plakken op haar schaamlipjes om te kijken of ze echt niet plast?
is niet leuk voor je kleintje, maar dan weet je wl zeker of ze minder of echt helemaal niet plast
 
klinkt herkenbaar. Mijn dochtertje heeft ook minder plasluiers sinds ze begonnen is met kruipen en zitten.... Ik merk ook dat ze met dit weer snel zweterig is in haar nekje...

Ik geef haar dus 10 cc extra water in elke fles zolang de temperatuur boven de 20 graden is....

Soms is het weinig plassen wel 2 dagen achter elkaar en dan de 3e dag plast ze een of twee luiers extra vol.....
 
hallo,

ik had het druk de laatste dagen maar ik wil jullie bedanken voor de reacties.

vlak nadat ik een berichtje had gezet had ze al een flinke plas luier dus het kwam weer helemaal goed.
wel geef ik haar nu extra ranja omdat ze dus nu zoveel beweegt dus ook ( wat jullie al zeiden) veel meer zweet.
zij vind het nu helemaal goed dat ze meer drinken krijgt want haar derde tandje komt ook door dus ze is wel dorstig.
mevrouw produceert dus weer genoeg plas en poep luiers haha

groetjes
peetje
 
Fijn! Een beetje extra vocht is altijd goed.... voor het hele lichaam... dus lekker door blijven doen. Hier wordt ook veel gedronken zeker met dit mooie weer.
 
Terug
Bovenaan