Ineens geen "stukjes" meer willen eten?!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Toch een kleine kwestie die ik jullie even voor wil leggen:
Mijn zoontje Kyan net 11 maand is sinds een week of 2 á 3 met zijn 2 boventandjes bezig. Nu is het linkse tandje door maar van het linkertandje is nog maar een puntje te zien..
Tot voor kort at hij het liefst fruit in stukjes, druifjes (uiteraard pitloos) partjes mandarijn, srukjes banaan, rozijntjes noem maar op! Nu is dat ineens over! Ook de warme hap gaat er alleen in als het van Meneer Potje is maar zelfgemaakt?? Ineens niet meer! Het is ook niet zo dat het potje dan fijngepureerd moet zijn, gewoon 8+ potjes en olvarit a la carte is géén probleem....
Ook het brood 's middags gaat zonder moeite naar binnen.
Nu schuif ik het zelf op oorzaak tanden en geef dus netjes 3x daags Chamodent druppeltjes. vervolgens blijf ik gewoon stukjes van mijn mandarijntje of ander fruit aanbieden zodat het wel "normaal" blijft dit te eten..
Maar voor de echte tussendoortjes hoeveelheden moet ik uitwijken naar frutapura-achtige bakjes (oftwel appelmoes structuur) od volkoren soepstengels of liga, dat gaat wel goed!
Hij krijgt het ook op het blad van zijn stoel aangeboden, zodat hij het zelf kan pakken, eten...............en de stukjes vervolgens in no time uit zijn mond kan werken!!
Herkend iemand dit en vooral; is het tijdelijk? Ik hoop toch wel dat we straks niet weer helemaal van voren af aan hoeven te beginnen...

Groetjes Saskia

Hoi.

Dit is normaal hoor, wat de reden is, is bij die kleintjes nooit helemaal duidelijk, misschien zijn het de tandjes, misschien heeft hij gewoon geen zin om moeite te doen, zolang ze genoeg binnebkrijgen is er niks aan de hand, blijf wel gewoon aanbieden en hou het in de gaten, kinderen doen soms een paar weken heel raar en dan is het weer in 1x over!

Gr MJ

Kyan zijn anti-stukjes dieet is wrs veroorzaakt door last van zijn keelamandelen De verpleegkundige was even hardop aan het meedenken, eerst dacht ze karakter (dus gewoon dwars doen) maar toen ze hem zoet op het kussen met de blokjes zag spelen vond ze het alweer onwaarschijnlijk. Hij zat er volgens haar bij als "meneertje makkelijk" dus niet een typje dat loopt te klooien met eten om zijn ouders op stang te jagen! En toen ze vroeg of hij wel eens uit zijn mondje rook begon me ineens wat te dagen, een aantal dagen terug dacht ik idd van gôh hij heeft echt zo'n verkouden luchtje in zijn mondje...
Ik kon het nu niet meer ruiken maar wil toch de komende dagen even extra opletten Blijkbaar kun je daaraan merken dat de amandelen opgezet zijn of dat er wat mee is of zoiets.
Ik zei al dat hij erg verkouden was geweest, ze wilde daarom ook even naar zijn oortjes laten kijken door de arts.
Zijn linkeroorje was een beetje rood  (niets van  gemerkt, we hebben het de hele tijd op zijn voortand gegooid) We moeten nu neusspray gebruiken zodat zijn buisje van neus naar oor vrij blijft en de druk niet te groot wordt en verder moet dat vanzelf overgaan..

Vandaag heeft hij trouwens alweer wat druifjes en rozijntjes gegeten en ook de bloemkool van mams werd weer gewaardeerd!!!

We zijn weer op de goede weg!

Groetjes Saskia

He Saskia,

Daniel ruikt ook al een tijdje uit z'n mondje....Ik heb niet naar z'n keeltje laten kijken, maar hij is een tijdje terug wel erg hees geweest. Hij drinkt nu ook meer dan normaal en dan dus ook zijn linkeroortje. Hij heeft op zich geen problemen met het eten. Nou ja, wou het gewoon ff kwijt, dat Daniel dus waarschijnlijk hetzelfde heeft als Kyan.

Beterschap!

Groetjes, Yvette

Ik las de titel en dacht ook meteen: keelpijn? oorpijn?

Dan zie je vaak dat eten en slikken moeilijker wordt.

Beterschap voor jullie mannetjes!

Terug
Bovenaan