Ineens geen zwangerschapskenmerken meer: SLECHT VOORGEVOEL

A

Anoniem

Guest
Ik denk dat ik een miskraam krijg, omdat ik gistermiddag ineens al mijn zwangerschapskenmerken miste. 's Avonds verloor ik wat lichtbruinkleurig 'bloedverlies'. Stress compleet. 2 Jaar geleden hebben wij ook een miskraam gehad.

Ik heb wel weer een sprankje hoop, doordat veel mensen zeggen dat bloedingen vrij normaal zijn en dat het niets zegt over  het welzijn van de baby.

Ik was eerst veel moe, moest echt mijn rust nemen. Door het vele tillen van mijn zoontje kon de vermoeidheid ook in mijn buik gaan zitten. Verder écht herkenbare gevoelige tepels. En ik voelde mijn maag of andere ingewanden al hoger zitten. Mijn baarmoeder voelde ik vaak zeuren/rommelen met name als ik gaf.
NU: niets van dat alles meer sinds zondagmiddag. Dat baart me zorgen. Grote zorgen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wat dachten jullie bij die bloedingen? Waren die boedingen rood of net als bij mij lichtbruin? Had je daarnaast nog wel zw.kenmerken?

Het 'bloeden' heeft niet doorgezet is allang gestopt, maar ik ben zo onwijs geschrokken dat ik door de stress misschien de zw.kenmerken onbewust heb uitgeschakeld. Zou dat kunnen?
Mijn gevoel zit ook zo vaak goed de laatste tijd, maar dit is natuurlijk een oude wond die is opengegaan en kun je dan objectief blijven? I don't know.

Vooral dat ik mijn tepels niet meer voel, vind ik erg zorgwekkend. En ik word er ook elke keer aan herinnerd als mijn zoontje borstvoeding drinkt (dat ik ze dus NIET voel).
Maar bij de vorige miskraam bleef ik wel gedurende 12 weken gevoelige tepels houden en bleek het met 6 weken al fout te zijn gegaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus dat zegt ook niet alles.

Donderdag heb ik, op doorverwijzing van de huisarts, een echo, maar omdat het nog zo enorm vroeg in de zwangerschap is, zeiden ze dat ik me er niet te veel bij voor moet stellen. Het kan dus zijn dat ik donderdag nóg niets weet. Dan ben ik 6 weken en 5 dagen. Mijn cyclus duurde ook nog eens 5 weken ipv 4, dus.... ***ZUCHT***

Wendela

jeetje

ik wens je sterkte donderdag

hou je goed komende dagen en probeer je niet te ongerust te maken

ik heb 1 keer een beetje bloedverlies gehad echt wel weinig hoor ook donker gekleurd en ik ben nog steeds in verwachting

ik duim voor je en wens je nogmaals sterkte

groetjes Danielle
29 wk & 5 dg

Ik verloor een beetje rood bloed bij 8 weken. Ik ben direct naar de ha gegaan en die heeft mij inwendig gecontroleerd. Volgens hem zat alles nog "dicht" ik had geen krampen bij het bloedverlies dat is ook een goed teken. Volgens hem was het een opengesprongen adertje.  

2 dagen erna  heb ik een pretecho laten maken (met 8 weken) je begrijpt dat daar niets op te zien was. Maar heel erg in de verte ving het apparaat een hartslag op. Niet hoorbaar maar wel zichtbaar op de monitor. En omdat het zo snel was wisten we dat het niet mijn hartslag moest zijn.

Mijn klachten waren de ene dag ook verdwenen en de andere dag weer flink aanwezig volgens mij zegt dat helemaal niets.

a.s. donderdag is mijn mannetje 10 maanden. Ik kan me heel goed voorstellen hoe onzeker je bent. Ik vond het toen zo erg!!!

Heel veel succes bij de echo!

hoi   ik ben de mama van jessy en ik ben nieuw hier.
3 weken geleden was ik 5 weken zwanger en kreeg ik een bloeding met helder rood bloed en savonds kreeg ik weeen.ik dacht dat ik weer een miskraam zou krijgen.
maar de dokter zei ook dat de baarmoedermond nog dicht was,
ik mocht afgelopen woensdag voor een echo omdat het niet doorzette, en nu blijkt dat alles goed is en ik heb het hartje ook zien kloppen.
het kan dus allemaal nog goed zijn. sterkte donderdag die dagen duren nog heel lang.
ik zal aan je denken.

groetjes mama v jessy

Hoi, hoi,

Wat een onzekerheid hè? Ik heb zelf ook een miskraam gehad en na 4 maanden was ik weer zwanger en kreeg ik met de 5e week bloedingen  de ene keer helderrood en dan weer bruinig wederom weer de stress van een evt. miskraam. De bloedingen hielden zeker tot de 11e week aan en toch verliep de zwangerschap goed en ook ik had dagen dat ik mijn borsten niet meer voelde en soms had ik zo'n erge buikpijn dat het voor mijn gevoel gewoon niet goed kon gaan maar toch ben ik inmiddels al weer bijna 27 weken zwanger. De angst zit er bij mij nog steeds in en ik zal blij zijn als ik de baby gezond en wel in mijn armen kan houden maar ik  probeer er wel zo veel mogelijk van te genieten ondanks die angst. Ik hoop voor je dat de echo helemaal goed is en ik duim voor je, laat je even weten hoe het afgelopen is?  

Terug
Bovenaan