Ineens groene poep?

Hoi allemaal,

Mag ik heel even vragen of groene poep normaal is?
Onze bijna 10 weken oude dochter had altijd mostergele poep, en nu ineens groen! (Ze heeft gisteren wel haar eerste inentingen gehad)

Is dit normaal? Ik krijg geen eenduidig antwoord als ik het opzoek via Google.

Hoop dat jullie mij willen helpen!

Dank alvast!

Heb ook even zitten kijken voor de zekerheid, maar poep kan inderdaad ook groen zijn, er staat zelfs dat het oranje kan zijn! Geef je borstvoeding?
Ik heb gezocht op GROENE/POEP/BABY. En dan het eerste artikel!

Als je bordtvoeding geeft, kan de poep idd groen kleuren. Voor zover ik weet, heeft je kindje op dat moment vooral voormelk en geen achtermelk binnen gekregen. De kraamhulp die ik bij de oudste had, vertelde me dat je zo kunt zien of je kindje genoeg goed melk binnen krijgt. Helemaal geen ramp dus als dit een keertje gebeurt, het zal daarna als het goed is snel genoeg weer mosterdgeel zijn.

De ontlasting van mijn baby is dun en groen sinds ik van voeding veranderd ben. Is dit normaal?

Het is normaal dat baby’s bij voedingen zoals Nutrilon Hypo-Allergeen 2, Nutrilon Pepti 2 en Nutrilon Omneo 2 een groene, dunne ontlasting krijgen. Dit is niks om je zorgen over te maken. Alle voedingsstoffen worden gewoon in het lichaam van je kindje opgenomen

ik had van de week ineens ook een verrassing in de luier: naast het gele een beetje soort sliertje groen. Het leek mij wel wat harder, dan het gele, maar als ik van mammavan3 lees, kan het dus voormelk zijn. Ik dacht ook bij mezelf, zou ze vandaag wat binnen hebben gekregen in de buitenlucht het bos :)

Hier ook een poosje groene klontjes in de poep gehad, leek wel gras hihi..... 3 weekjes ofzo en sinds deze week weer gewoon gele poep! (vnl. fles, 1x per dag borst)

Terug
Bovenaan