ineens in een stuit...wat nu?

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve mensen..

Vanmiddag was ik bij mn vk voor controlle bleek me kleintje ineens in een
stuit te liggen!!
Aangezien ik al 37wkn en 4dgn ben en er vorige week nog niets aan de hand was
is dit wel even schrikken.
Hier had ik helemaal niet op geteld ,natuurlijk doet niemand maar toch een verrassing.
Nu moet ik as dinsdag naar het zk om te zien hoe groot het kindje is en of ze het nog
kunnen draaien maar ik vind het allemaal best eng....hpl draait ie nog uit zichzelf.
wie heeft hier nog meer ervaring mee?

groetjes viona

Hoi,

Das wel vervelend ja, vooral zo op het laatste moment.
Ik heb er helaas geen ervaring mee, tenminste zoveel
weken ben ik nog niet.
Mijn kleintje lag deze week ook in een stuit, maar vandaag
is ie weer heel mooi met z'n koppie naar beneden gaan
liggen volgens de vk.
Ik hoop dat ie nog draait of dat de arts dan anders kan doen,
sterkte verder!

xx Syrah (30 wk)

Hoi,

weken ben ik nog niet.
liggen volgens de vk.
sterkte verder!

xx Syrah (30 wk)

Hoi,

weken ben ik nog niet.
liggen volgens de vk.
sterkte verder!

xx Syrah (30 wk)

Hoi Viona,

ik had gisteravond al willen reageren, maar met al die problemen met inloggen op het forum is dat niet gelukt. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn zoontje 2 jr geleden. Ik ben gewoon bevallen bij 40w6d. Weet je hoe het kindje ligt? Beentjes omhoog of naar beneden? Bij mij lagen ze omhoog. Bij 35 w is nog geprobeerd om te draaien, maar daar was veel te weinig ruimte voor. Bij 1e kindjes lukt dit ook maar in dacht ik 30% van de gevallen, bij 2e of latere kindjes wel in 70% van de gevallen. Ik zou wel vragen of dit mogelijk is, want wie weet lukt het. Ik heb ook heel lang getwijfeld ga ik gewoon bevallen of wil ik een keizersnee. Na veel gepieker heb ik gekozen om gewoon te bevallen (wel in het ziekenhuis want dat is verplicht), want ik wilde beslist niet 5 d in het ziekenhuis blijven. Ik was 3 uur na de bevalling weer thuis. Ze gaan dan kijken of het kindje een normale grote heeft 6-7 pond, want dan kun je prima gewoon bevallen, zeker als de beentjes omhoog liggen. Liggen de voetjes beneden dan is het wel wat lastiger, want dan kan er bij een klein beetje ontsluiting al een voetje naar buiten komen. Je gaat dan onder begeleiding van een gyn bevallen en die grijpen snel genoeg in als het toch niet gaat. Het voordeel hiervan is weer dat ze je ook iets tegen de pijn kunnen geven. Je wordt wel automatisch wat ingeknipt, omdat een kontje nu eenmaal iets groter is dan een hoofdje en niet echt goed mee vormt. Ik zou mocht dit me weer overkomen weer gewoon bevallen, het is mij enorm meegevallen.

Zo het is een heel verhaal geworden, maar mocht je nog meer vragen hebben of steun nodig hebben laat het dan weten via het forum, want daar ben ik vaak genoeg te vinden. Ik begrijp hoe moelijk je het nu hebt, want ik vond de laatste weken van mijn zwangerschap ook verschrikkelijk.

Groetjes,
Josie

Terug
Bovenaan