Ineens langere cyclus + menstruatie overslaan

Hallo dames,

Ik word een beetje nerveus.

Toen ik zwanger wilde worden van mijn eerder kinderen heb ik mijn menstruatiecyclus altijd in de gaten gehouden. Mijn cyclus was niet regelmatig, maar altijd tussen de 26 en 30 dagen, meestal rond de 28-29. Ik was toen ook steeds vrij snel zwanger, lees 2 à 3 maanden.

Nu houd ik het ook bij maar is de cyclus tussen de 30 en 35 dagen. Deze maand ben ik zelfs helemaal niet ongesteld geworden, ik zit nu al op dag 40. Ik meet mijn LH-piek met een ovulatietest, deze heb ik afgelopen maand wel gemeten maar inmiddels 21 dagen geleden.

Kortom, ik raak lichtelijk in paniek. Omdat ik het idee heb dat er iets niet klopt. We zijn nu al langer bezig met zwanger raken (6 maanden) dan de voorgaande keren. Ik besef me daarbij uiteraard dat ik gezegd ben dat het voorgaande keren binnen 2 maanden lukte en dat dat niet voor iedereen (altijd) is weg gelegd, maar gezien mijn eerdere ervaringen en mijn cyclus waar ik geen grip op krijg, word ik onrustig. Helemaal omdat we nog heel graag één kindje zouden willen, maar daar niet heel lang mee willen wachten gezien mijn leeftijd (35) en de leeftijd van de andere twee.

Zijn er dames die ook ineens een veel langere cyclus hadden (en ineens oversloegen :-(), wat zijn jullie verhalen/ervaringen daarbij? Kan het met leeftijd te maken hebben of is er iets anders aan de hand? En moet ik afwegen hoe graag ik nog een kindje wil en anders wellicht naar de huisarts?

Groetjes,
Onzeker van Asje.

PS. Nogmaals ik ben gezegd en gelukkig met mijn twee andere kinderen en de snelle zwangerschappen, maar wordt hier heel onzeker/onrustig van.
 
Ik snap dat het je heel onzeker kan maken allemaal wanneer je cyclus anders doet dan je gewend bent. Maar het is wel normaal dat de lengte van je cyclus door de jaren heen verandert. Alleen al door stress vakantie etc  kan het zijn dat je cyclus langer wordt. De ene vrouw is daar gevoeliger voor dan de andere. Mijn cyclus was bijvoorbeeld ongeveer 5 jaar geleden veel wispelturiger dan dat het nu is. En kan nu nog erg sterk reageren op stress.
Maar vraagje, als je een lh piek hebt waargenomen, heb je dan toevallig ook een zwangerschapstest gedaan? Want daar zit nu al wel 3 weken tussen.
 
Beste Forpusje,
Dank voor de reactie en begrip. Ik heb een test gedaan en niet zwanger. dus het lijkt erop dat ik deze menstruatie helemaal oversla. Dat mijn cyclus langer werd, vond ik al vreemd. Maar mijn menstruatie overslaan heb ik echt nog nooit gehad... 
Ik heb voor mijn idee op dit moment niet veel stress. Met twee kinderen en een partime baan is het natuurlijk wel druk en is het soms een uitdaging om alle ballen in de lucht te houden. Maar ik kan niet zeggen dat ik veel meer stress heb dan andere tijden. 
 
Welke ovulatietesten heb je gebruikt? En heb je toevallig nog doorgetest nadat ie positief was? Is er een mogelijkheid dat je eisprong toch later was dan gedacht en je daarom nog niet ongesteld bent geworden? Heb je recent nog anticonceptie zoals de pil gebruikt?
 
Terug
Bovenaan