Ineens mank lopen agv pijn in knie

Hoi,

Stijn werd afgelopen vrijdag wakker en kon niet meer op 1 been staan. Hij heeft veel pijn in zijn knie. We hebben die dag bloed geprikt om een botontsteking uit te sluiten. Bloed was goed. Probleem is alleen het belasten van zijn been. Verder beweegt hij alles goed. Hij is niet gevallen. Vandaag bij de kinderarts geweest. Ze hebben hem helemaal onderzocht en een foto van zijn heupen gemaakt maar niets kunnen ontdekken. Het lijkt steeds slechter te gaan. Vandaag heeft hij helemaal niet meer gelopen alleen maar gekropen. En als hij per ongeluk op zijn been staat, gilt hij het uit van de pijn. We moeten het even afwachten. Woensdag hebben we weer contact met het ziekenhuis.

Iemand hier die dit ook heeft meegemaakt en misschien een idee wat dit kan zijn? Stijn is bijna drie jaar.

Groet
Lies
 
hoihoi, heb zelf als kind ontzettend last van mijn knieen gehad, ook dat ik er niet op kon staan. Bij mij waren het groeipijnen. misschien is het dat ook wel bij je zoon???

suc6 en sterkte   liefs linda
 
Toen mijn dochtertje 1,5 jaar was hetzelfde meegemaakt. Ze ging ineens mank lopen, een dag later wilde ze helemaal niet meer staan. Ik dacht zelf ook aan de knie.
Ze moest ook bloed prikken en wanneer ze koorts kreeg moesten we direct contact opnemen i.v.m. een onsteking. 's Avonds had ze kreeg ze dus inderdaad koorts en zijn we 's ochtends naar het ziekenhuis  geweest waar haar heup uitgebreid is onderzocht(echo,rontgen). Er is niets gevonden. Het blijkt dat wanneer kindjes een virusinfectie doormaken, dus bv. net verkouden zijn geweest, ze een reactie in de heupjes kunnen krijgen. Het heupgewricht raakt dan geirriteerd en daar kunnen ze veel last van hebben.
Op zich niets verontrustends maar wel vervelend. Schijnt redelijk vaak voor te komen maar ik had er zelf nog niet van gehoord.
Ik weet dus niet of het bij jouw zoontje ook dit kan zijn, hoop dat er niets vervelends uit komt.
Beterschap voor hem !!!
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. De kinderarts vermoedt inderdaad een soort van kou op de heup. Weet je nog hoe lang dat duurde bij je dochter Judith68 voordat ze weer normaal liep? Morgen is het bij mijn zoon al 6 dagen zo en hij ziet er ziekig uit (rode randen om zijn ogen, wit gezicht, erg rustig voor zijn doen). Hij heeft geen koorts. Morgen hebben we weer contact met de kinderarts. Ik vind het maar niets. Mijn zoon is een erge druktemaker en inmiddels raakt hij gefrustreerd van het niet kunnen lopen. Soms vergeet hij dat hij niet kan lopen en maakt dan de vreselijkste smakken zodra hij de pijn voelt en zijn beentje terugtrekt.

Groet
Lies
 
Hoi,Bij mijn dochterje heeft het zo'n twee dagen geduurd dat ze echt niet wilde lopen en liep ze daarna ook eigenlijk al weer bijna normaal. Ze heeft  een speciaal voor haar gemaakte oplossing van Naproxen tegen de pijn gehad en daar reageerde ze goed op.
Moet zeggen dat ze,behalve de koorts,  verder niet ziek was, ze bleek alleen wat last van de keel te hebben.
Hoop echt voor jullie dat het ook snel weer de goede kant op gaat.
 
Terug
Bovenaan