Ineens niet meer doorslapen en als gevolg teveel melk...iemand ideeen?

Hoi hoi

Zo, van mij ook weer eens een berichtje. Ik lees nog wel iedere dag mee, maar heb niet altijd even tijd om op alles te reageren....

Ik zit weer eens met een vraagje....
Wij hebben Stef veel in de huiskamer gehad tijdens het slapen. Nu ben ik langzaamaan aan het wennen om hem steeds in zijn eigen kamertje te laten slapen. Dit gaat allemaal prima, dus ik heb geen spijt. Maarrrrrr Als ik hem 's avonds in bed leg, slaapt hij zo 2,5 a 3 uur daar. Ik maak hem dan wakker voor zijn laatste voeding, en dan gaat hij weer naar bed en gaat hij meteen weer slapen.
Dit gaat allemaal prima. Maar nu ineens, nu dat hij dus een paar uur boven slaapt voor de nacht, wordt hij steeds om 05.00/05.30 wakker! Hij wil dan geen speentje en wordt pas rustig als hij een fles heeft gehad....op zich allemaal nog niet zo vreselijk, want hij zal vast het goede ritme wel weer vinden denk ik (tips zijn natuurlijk wel welkom) maar hij krijgt dan dus uiteindelijk een fles teveel..... Dit is dus niet zo best want hij mag maar een liter toch?? Zou het niet kunnen dat hij gewoon niet meer genoeg heeft aan zijn melk? Dat we misschien toch met een fruithapje moeten beginnen.....? (hij is nu 13 weken)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet het even niet. We moeten dinsdag naar het CB, dus daar vraag ik het ook wel, maar ben toch benieuwd of jullie dit kennen...

Liefs Annet

Hoi,

Mijn dochter heeft dit ook een paar keer gehad en dat was meestal maar een paar dagen. Op die dagen heeft ze dan ook meer dan een liter melk gekregen, omdat het maar een paar keer was vond ik het niet zo'n probleem.
Je zou ook de avond fles later kunnen geven, omdat je hem daar wakker voor moet maken. Of een voeding geven voor hongerige baby's in de laatste fles.

Groetjes

Hoi,

Ik zou niet te snel beginnen met bijvoeding. Misschien kun je inderdaad de laatste voeding iets later geven. Wat bij mijn dochtertje ook wel eens hielp was om haar wat water te geven als ze 's ochtends vroeg wakker werd. Meestal was het alleen dorst en niet zo zeer honger.
Ook hebben baby's met ongeveer 4,5 maand weer een sprongetje (Oei ik groei). Sommige baby's eten dan meer, die van mij eet juist bijna niets meer. Ik zou even wat proberen, maar misschien is het met een paar dagen weer over. Dan zou je voor niets al met bijvoeding begonnen zijn.

groetjes,

Desiree

Gewoon op dat moment voeding geven. Doe niet al te veel in het flesje bv 90cc. Vaak is dat al genoeg voor je kindje. Daarna weer op bedje leggen. Die van ons protesteerde dan nog wel even maar vaak na een kwartiertje viel hij wel weer in slaap. Het zijn van die fase's waar ze in zitten. Die van ons is nu bijna veertien maanden en hij heeft ook nog wel eens periode's dat hij opeens heel vroeg wakker is. Wij gaven hem dan ook op de slaapkamer van ons zijn flesje zodat hij wist dat we niet naar beneden gingen spelen.

Zo, daar ben ik dan weer even....

Stef slaapt intussen dus nog steeds de nacht niet door....pff is wel weer zwaar, we waren er net aan gewend dat hij wel doorsliep..... Maar goed. We hebben nu wel al wat dingen geprobeerd, maar het doet dus niks... We hebben hem 's nachts al eens een half uur (langer kunnen we gewoon niet) laten huilen, maar geen resultaat. We hebben hem na een helf uur huilen een paar keer zijn speen gegeven....geen resultaat. Hij gaat gewoon pas weer slapen na een (hele, dus 180cc) fles! Op zich niet zo heel vreselijk, want ik geef hem om ongeveer half zes en fles, en kan dan nog slapen tot half tien, maar ik word er zo wel heel moe van.   Ik vermoed dan ook dat hij gewoon niet meer genoeg heeft aan zijn laatste fles. Ik wil dus eigenlijk gaan proberen om hem wat rijstebloem te geven om 22.00. Maar nu weet ik dus niet....wat moet ik dan kopen/ En hoeveel moet ik hem geven? En kan het geen kwaad, want hij is nog maar 3 maanden....

Liefs Annet

hoi annet ik ben met rijstebloem begonnen toen onze zoon nog geen 12 weken was maar bijna bij de laatste fles rond 22 uur geef ik 180 water 6 schepjes en 4 schepjes die je ook gebruikt voor de voeding met rijstebloem en sinds die tijd slaapt hij door snachts veel succes gr patricia

o ja annet je kan het gewoon bij de supermarkt,etos kruitvat etc kopen van nutrix rijstebloem je heb er 2 smaken van vanille en gewone en het kan echt geen kwaad succes

Hoi hoi

Wat leuk om weer eens wat te lezen van je!!!

Maar goed...to the point. Wij hadden dit ook met Mika......hij sliep savonds heerlijk, en we maakten hem wakker voor de laatste fles, en daarna werd hij dus snachts wakker. Op het cb zeiden ze dat we hem niet wakker moesten maken.....Gewoon wachten tot hij zelf wakker werd. Dus na de fles van 7 uur savonds erin gelegd en de volgende ochtend 7 uur werd hij wakker. Ik het cb weer vragen, want mika dronk de laatste fles wel altijd helemaal leeg. Daar zeiden ze dat hij de diepe slaap kreeg na de fles van 7 uur, en als je hem dan wakker maakt om 11 uur savonds, word hij gestoord in zijn diepe slaap. En daardoor werd hij dus eerder wakker van een lege maag. Volgens hun was hij zat toe aan 4 flessen...

Mischien het proberen waard??

groetejs janine en mika

Terug
Bovenaan