ineens niet meer doorslapen

hallo

ik ben een oktober mama maar hier is meer activiteit.
Mijn zoontje van net 4 maanden slaapt sinds een week ineens niet meer door s'nachts ( daarvoor bijna klokje rond) hij word bijna om het uur "wakker"en dan kan ik er heen om zijn speen te geven want honger heeft hij niet en dan slaapt ie gewoon direct weer tot het volgende moment. Als ik er niet heen ga dan gaat ie steeds harder lawaai maken tot huilen en is dan klaarwakker dus dat is ook geen optie
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Tandjes? Fase? Sprongetje?

gr nicolien

Hoi

Hier ook een oktober mama
Ik denk dat het een sprongetje is.
Mijn dochter had het ook voor ongeveer een week maar daarna kon ze ineens dingen oppakken en overgeven van de ene naar de andere hand.

Sterkte ermee

Gr
Yvonne

Julia (komende za 6 mnd oud) had het ook ineens dat ze niet meer door sliep (eerst van half 9 tot 6!!).
Sinds vannacht wel weer, hopelijk houdt ze het vol.
Wel net een tandje door!! Waarschijnlijk was dat de reden.

Liefs Marit

HIer hetzelfde probleem en dezelfde onzekerheid: waar komt het door? Hij is verkouden, heeft eczeem, of is het toch honger, een sprongetje, zichzelf wakker slaan, gewenning aan de speen? Pfff.... de gebroken nachten breken mij ook op momenteel. En ja, dit is ook een achterlijk tijdstip om op dit forum te zitten. Maar ik krijg de slaap gewoon niet te pakken. Schuinonderbuurjongens hebben de radio 2 uur keihard aangehad (donderdag = stapavond) dus ik ben totaal over mijn slaap heen nu. En sowieso gigantisch uit mijn slaapritme sinds ik mama ben en dus op de raarste tijden moe of juist klaarwakker.

Nu heb ik honger maar mag niks eten omdat ik nog af moet vallen, ben boos en chagrijnig van de moeheid en je zult zien dat als ik straks een uurtje slaap, de kleine aap weer wakker wordt. Het lullige is ook dat Diederik op dit moment heel vast slaapt, maar ik dus uit mezelf wakker ben. Andere nachten ben ik zoooo moe en wil alleen maar slapen, maar dan is hij klaarwakker. Het sluit nooit mooi op elkaar aan, alsof ik nu 'wacht' tot hij wakker wordt.

Ik heb voor mezelf nu echt maar 1 wens: eens een nacht van 10 uur maken... ik KAN dat niet eens meer geloof ik. Maar ik mis het zo...

voel helemaal met je mee blossom naast mij s'nachts een hard snurkende man dus als jannick me niet wakker houd doet hij het wel.
ik hoop dat deze sprong gauw over is ik wil mijn lekker slapende baby terug!!!!!

Bij ongeveer 19,5 week (kan langer of korter duren) komt er weer een belangrijke sprong in de ontwikkeling. Gelukkig heb ik geen last van niet doorslapen, onze meid doet het vanaf haar 8e week super. Nog geen gebroken nacht gehad sindsdien. Prijs mezelf ook echt wel gelukkig. Ze lacht alleen maar, huilen doet ze niet eens. Nog geen extra hapje gehad, ze doet het nog helemaal op bv. Trotse mama en leef met alle mama's mee waar het anders is.

Ow meeeen, das niet leuk idd. Pffff, ik zou graag een nachtje doorslapen aan jullie cadeau willen geven. Hier gelukkig nog net zoals bij Irene1978 een vrolijke doorslapende baby..

succes, en het komt wel goed

liefs

afgelopen nacht na zijn laatste fles van 20.00 nog een beetje gegeven om 23.00 toen werd hij om 2 uur en om 5 uur wakker en klaar wakker om 7 uur dus het word al beter hoop ik

Terug
Bovenaan