ineens niet meer misselijk en moe

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 11 wkn  en 4 dgn en voel me sinds deze week ineens niet meer moe en misselijk!

Herkent iemand dat, het maakt mij namelijk een beetje bang....ik hoef ook pas weer over 2 weken naar de VK om het hartje te luisteren.

Graag jullie reactie, misschien stelt het me iets gerust.

Liefs Linda

dat is heel normaal als je het einde van het eerste trimester nadert hoor, maak je niet ongerust!

groetjes, Ellen

Het is ook allemaal zo nieuw.....ik werk in de kinderopvang en daar hebben twee moeders deze week een miskraam gehad...maakt je toch ongerust...hun waren ook ineens niet meer misselijk...
Wat is het einde van het eerste trimester??? Het is voor mij echt nog allemaal nieuw dus misschien een rare vraag..

Groetjes Linda

het eerste trimester is de eerste 3 maanden van je zwangerschap, dus tot ongeveer 13-14 weken.

Meestal ben je in het 1e trimester (1-3 maanden) moe en misselijk, voel je je in het tweede trimester (4-6 maanden) energiek en goed en in het derde trimester (7-9 maanden) wordt het weer wat zwaarder door je dikke buik, kan je weer moe zijn en kun je last hebben van maagzuur, opgezwollen voeten en dat soort dingen.

Heb je heel andere klachten of juist helemaal geen klachten, dan wil dat niets zeggen, elke zwangerschap is anders en iedereen ervaart het anders. De een is 9 maanden misselijk, bij de ander is er geen vuiltje aan de lucht.

Ouders van nu heeft een goed boek over de zwangerschap, volgens mij heet het je zwangerschap van maand tot maand. Heel prettig omdat daarin precies staat hoe je kindje elke week groeit en wat er allemaal in je lijf gebeurt. Dat gaf mij heel veel geruststelling!

groetjes, Ellen

Hoi,

Als je onzeker bent bel je morgen naar je vk en leg je uit dat je zwangerschapsverschijnselen weg zijn en vraag je of ze even naar het hartje wil luisteren. Bij mijn verloskundige was zoiets geen probleem.
Gewoon doen. Dan ben je weer gerustgesteld.

Groetjes

Terug
Bovenaan