ineens niet meer slapen

Hallo,

weten jullie wat het kan zijn: MErel wil sinds een week of 2 ineens s'avonds neit meer gelijk slapen. ze is altijd een makkelijk kind   geweest je legt der op ebdje en je hoort haar niet meer.
"s middags is het geen probleem maar nu ineens 's avonds. ze gaat zelf voor de deur zitten dat ze naar bedje wil. we doen netjes ons hele ritueeltje mevr is een half uurtje stil en dan begint ze ontroostbaar te huilen. de eerste keer dacht ik dat het kwam omdat ze slecht gegeten had en een kiesje kreeg. Dus een extra flesje gemaakt (krijgt ze al meer dan een jaar niet meer) en dentinox gesmeerd. Hielp niet. Extra dekentje voor de gordijnen gehangen dat het echt goed donker was en rond 22.30 viel ze in slaap.
en nu is het de derde keer binnen een week dat ze het niet doet. heb net weer een half uur boven aan de trap gezeten om te sussen.
Ben toch echt niet van plan om haar iedere avond een extra fles te geven en naar beneden te halen.
dus ik laat haar nu in bed liggen troost haar en ga op de gang staan.
eerst met de deur wagenwijd open en dan steeds iets verder dicht steeds ssssstttttttt en sus sus roepend zodra ze een geluidje maakt.
ze is nu rustig maar ligt wel te kletsen tegen haar knuffels.

denk wel dat we binnenkort even gaan kijken voor een verduisterend rolgordijntje

herkend iemand dit heeft iemand tips is het een fase die erbij hoort????????????????????? ze is nu bijna 21 mnd.

Hoi Kaatje,

Ik herken het precies! Vera was altijd een heel goede slaper. Vooral 's avonds hadden we geen enkel probleem. We zeiden vaak tegen elkaar, met slapen niets geen last. Tot een maand geleden. Ineens ging ze eerst een half uur kletsen of spelen en dan pas slapen, dan weer een keer krijsen, krijsen totdat je haar haalde of bij haar ging zitten. We dachten ook eerst tandjes. Later dachten we: Misschien verlatingsangst, een fase. Weer even later dachten we...grrr....misschien gewoon aandacht. Nu na een week of drie ongeveer 5 keer in de week moeilijk doen, is het nu ineens al bijna een week weer helemaal goed. Van de ene op andere dag was het mis, maar van de ene op de andere dag was het ook weer voorbij. Bij ons was het denk ik aandacht krijgen, nog even spelen.
Ik hoop voor je dat het ook snel weer is opgelost!! Wat de avond voor jezelf is toch ook wel heel lekker!!

Groetjes Karin

Haaai, haha dat is toevallig,ik wou er ook net een topic over openen!!!!Hij zit nu zelfs op schoot, hij gaat gewoon niet slapen.... hij wil ook gewoon spelen enzo Er komen wel kiezen door maar daar jengelt hij niet van ofzo...hij heeft vaker van die periodes gehad in zo'n sprongetje maar ik vroeg me dus af of er in deze leeftijd ook een groeisprongetje is(22 maanden)???? Gelukkig ben ik morgen vrij en slaapt hij dan lekker uit....
Gr. Syl   en Mike (26-07-07)

Hoi,
ik herken dit wel een beetje. Daniëlle heeft ook altijd goed geslapen en vorige maand ofzo zat ze ook in zo een fase die jij beschrijft.
Ik legde dr 's avonds in bed (ook na een heel ritueel) en dan liep ik weg, huilen, huilen en dat ben ik dus echt niet gewend van dr.
Ik had echter al heel snel door dat dit bij haar werkte: ik ging naar beneden en ging door de babyfoon praten, heel zachtjes zo van: hee moppie, papa en mama zijn beneden en jij gaat lekker slapen, kusje van mama, ook voor de poohbeer en de aap (dat zijn haar knuffels) ach het gaat eigenlijk nergens over, maar het heeft effect.
Ze werd rustiger en stopte met huilen, ik hoorde haar nog wel door de babyfoon praten met dr knuffels en een half uurtje later viel ze in slaap.
Maarja dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook bij jouw kleintje werkt.
Ik denk dat het toch weer zo een fase is, misschien een beetje verlatingsangst?
Ik moet zeggen dat het bij Daniëlle ongeveer 2 3 weken heeft geduurd en nu gaat ze weer lief naar bed ' s avonds.
Overigens wil ik er wel bij vermelden dat het 1 of 2 keer is gebeurd dat ze echt overstuur ging huilen en daar kan ik dus niet tegen en ik vind het persoonlijk ook niet nodig dus toen heb ik haar uit bed gehaald, nog even een half uurtje op de bank en toen weer naar bed. (dat ging gelukkig goed)

Nou heel veel succes en ik hoop dat de gouden tip erbij zit of de fase snel voorbij is,
groetjes van Sonja

nou hoe is het mogelijk,wou ook al een topic openen hierover.

anouk gaat ook niet meer gelijk slapen savonds,staat ook nog wel een uur te springen en zingen in bed,voor heen hoorde ik haar nooit en ging ze gelijk slapen.

zat er al aan te denken om haar middagslaapje er maar af te halen want laatst heeft ze dat op een middag niet gehad en toen was het savonds gelijk stil.

maar aan de ene kant denk ik dan ze heeft het nog nodig want smiddags slaapt ze wel gelijk.

gr petra

Hey,

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n kletskous. Als Sam 's middags (om 1 uur)  naar bed gaat is er niks aan de hand. Pyama aan, in de slaapzak en in bed. Binne 5 minuten logt ze helemaal KO. 's avonds een vast ritueel, maar zodra de slaapzak aan gaat en ze wordt in bed gelegd begint het. Ze wil de hele tijd omdraaien zodat je er geen dekentje overheen kan leggen. Als dat gelukt is en we hebben een kus gegeven gaan we naar beneden. Voor we beneden zijn zit ze al rechtop en is ze tegen muis (haar knuffel) hele verhalen aan het vertellen. Als ze daar mee klaar is gaat ze dwars in bedje liggen met haar beentjes omhoog en dan van links naar rechts langs de spijltjes. Dan is het net of we Bokito in huis hebben. Na een half uurtje (als we geluk hebben) valt ze in slaap.  

Groetjes  

hoi hoi,
doet me goed om te lezen dat Sarah niet de enige is die ligt te spoken als ze naar bed moet. Hier is het ook inderdaad 's middags geen enkel probleem en dat valt ze echt uitgeput in slaap, maar 's avonds hoe moe ze ook is tijdens het eten, dan krijgt ze een soort van opleving. Ze ligt dus wel op tijd in haar bedje maar ligt dan zo een half uur tot een uur te kletsen en te zingen. Meestal blijft het daarbij en gaan we niet terug, maar soms gaat ze echt huilen en dan ga ik er even heen, geef nog een kusje en een knuffeltje en ga weer weg. Ik denk dat ze nu gemiddeld wel een uur erover doet om echt te slapen ..hoop maar dat het inderdaad een fase is.

Succes allemaal met onze nachtbrakertjes!
Tamar

Terug
Bovenaan