Ineens om 5 uur wakker

<p>Hallo, </p><p>Onze dochter van 16 maanden heeft eigenlijk altijd prima geslapen. Ze slaapt al zeker een jaar (met tussenpozen) door van 19u tot ongeveer 6.30. De laatste weken echter, is ze elke ochtend rond 5 uur wakker. Ze gaat dan staan in bed, huilt en wil niet meer slapen. Ze was verkouden en er zijn kiezen door gekomen maar dat is al een tijdje over. We hebben een aantal dingen geprobeerd: kort troosten en weer naar bed, laten huilen, fles melk, verwarming aan.. Ze slaapt sinds 4 maanden ongeveer nog maar 1 keer per dag, maar dit heeft ze denk ik nog wel echt nodig. Heeft iemand tips? ☺️</p>
 
Hier met 13 mnd kruipt het ook steeds verder terug. Ik heb al geprobeerd half uurtje later naar bed, of iets actiever in de namiddag. Het middagdutje is zowieso vaak maar kort. Snachts word ze ook gemiddeld 3x wakker dan wilt ze even wat water en de speen en de knuffel. Maar ‘uitslapen’ zit er niet meer in. De kiezen zijn hier pas net een feit dus ik wijtte het ook eerst daaraan. Helaas haat dat nu niet meer op. Zelfs de rolluiken omlaag heeft geen verandering gemaakt (donker). Ik kan niks anders zeggen dan dat het blijkbaar erbij hoort nu...dan papa en mama ook maar een uurtje eerder naar bed zodat we niet al in de ochtend gefrustreerd zijn he en hopen dat het nog terugdraait ?
 
Terug
Bovenaan