Ineens onregelmatig

A

Anoniem

Guest
Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus gehad van 24 dagen. Voor de pil en na de pil was mijn cyclus ook meteen weer regelmatig.

Nu heb ik de laatste 3 maanden dat mijn cyclus veel onregelmatiger is. Ineens 2 tot 5 dagen later elke maand.

Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe dit kan?

We zijn inmiddels al 15 maanden gestopt met de pil, dus hier zal het denk ik niet meer van komen.

Sorry, ik weet niet waar het door komt. Met de pil zal het inderdaad niets meer te maken hebben. Ik had in eerste instantie ook steeds een regelmatige cyclus, daarna wisselend van 30 dagen tot 45 (!) dagen... Werd er erg onzeker van maar het kan van zoveel dingen komen. Reizen, stress, ziekte. Kan allemaal van invloed zijn op wanneer je je eisprong hebt. Heb je al eens ovulatietesten gebruikt? Gaf mij wel een prettig gevoel maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Ovulatietesten gebruik ik ook idd. De tijd van mijn eisprong verandert mee, maar is wel elke ronde aanwezig, Gelukkig!
Afwachten maar... misschien is het idd niets... Ik hoop het!

ik had wel altijd een wisselende menstruatie, soms 35 dagen dan 40 dagen pfffffff.. geen touw aan vast te knopen. op 1 of andere maniet hebben we toen op de juiste timing geklust en was het raak. alleen toen was ik er even niet zo meebezig omdat we net een huis hadden gekocht.maar het kan heel goed zijn dat je lichaam nu even wat anders reageerd en dat het straks wel weer beter is met de dagen.
ik heb zelf nog nooit met ovulatietesten gewerkt zeg maar, heb geen idee hoe je die dingen moet gebruiken en wanneer ;).

hey meid,

Volgens mij moet je gewoon niet meer uitgaan van die 24 dagen... gewoon meteen uitgaan van 26 - 30 dagen. Iedere vrouw wisselt wel van cyclus. Volgens mij ben je gewoon heel regelmatig hoor. Je mag gewoon per cyclus een paar dagen uitlopen... je lichaam is gewoon geen robot. Het is normaal om elke maand iets te verschillen. Soms sneller dan de andere maand. Dus het is gewoon niet vreemd als je voor je gevoel een paar dagen overloopt en niet zwanger bent. Dat heb ik al zo vaak gehad.
Als je cyclus steeds langer wordt (ik bedoel dat er echt weken bijkomen), dan moet je wel even aan de bel trekken bij de huisarts. Dan is iets met je hormonen.
En een enkele keer veel te laat zijn (ik ben wel eens 2 weken overtijd geweest) komt bij iedere vrouw voor. En is helemaal niet erg. De volegnde cyclus is dan vaak gewoon weer 'op tijd'. Dus redelijk geregeld.

hopelijk komt je ongie nu snel!

Thanx! Moet nu over 10 dagen weer... Hoop toch dat hij uitblijft dit keer! :)

Ik had ook altijd een regelmatige cyclus voor de pil. ben nu een jaar gestopt en mijn cyclus schommeld tussen de 33 en 44 dagen. Na 4 maanden naar de ha gegaan en gelijk doorverwezen naat t ziekenhuis
Nu inmiddels al een aantal onderzoeken verder en zelfs een kijk operatie gehad.
Daaruit bleek verder alles goed te zijn. Dus kijken hoe nu verder. Misschien worden het hormonen?
Mijn advies: ff langs de HA?

Terug
Bovenaan