Ineens onrustig 's nachts

Olivia was altijd een goede slaapster. Maar sinds twee weken is dat ineens over. Ze huilt bijna elke nacht 1 of 2 keer en inmiddels ben ik -hoe kan het ook anders- best moe. Er lijkt niets aan de hand, maar ze blijft huilen tot een van ons geweest is en haar opgetild en getroost heeft. Ze is verder de laatste tijd erg aanhankelijk. Als ik na een dag werken thuis kom, moet ze minimaal 15 minuten, maar liever langer als een aapje om me heen hangen (letterlijk). Ook als Bas na een dag werken thuis komt, komt in iets mindere mate dat dan wel, een erg blije reactie. Erg schattig, maar ik vraag me af of het verband houdt. Zou ze 's nachts gewoon bang zijn dat we weg zijn? En hoe krijg ik haar weer aan het slapen.

Hebben jullie tips?

Groetjes,
Eefje

Ik denk dat het wel normaal is hoor. Ons dochtertje (12 1/2 maand) heeft dat ook. Ze wordt sinds kort 's nachts ook wakker en gaat pas weer slapen als ze bv heeft gehad.
Als ik weg ga overdag, dan gaat ze meestal erg hard huilen en is heel erg blij is ik weer thuis kom.
Dus klinkt allemaal heel erg bekend.

hier doen brenda en samantha (14 mnd) het nu ook. ze waren altijd al wat eenkennig als we ergens op bezoek gingen of iemand over de vloer kregen, maar na een paar min was dat over. nu is met name brenda helemaal door het dolle heen als papa thuis komt en is ze de eerste paar min echt overstuur als hij weg gaat. hij ging vanmiddag even boodschappen doen en het moment dat hij richting voordeur gaat, zetten beide het op een huilen. na een min hield samantha er mee op, maar brenda is toch denk wel 10 min bezig geweest. ze wou niet eens bij me op schoot.... ze bleef in de hal liggen huilen, liep naar het raam of de auto echt weg was, en huilde verder.
gelukkig vond ze daarna mij ook wel leuk genoeg om mee te spelen ;oP

als hij thuis komt, rennen ze gillend naar de deur... zo schattig om te zien. dit doen ze trouwens pas 2 dagen. hij is net 10 daagjes vrij geweest... misschien vandaar. door zijn ploegendienst zien ze heb veel minder dan een papa met een "normale" baan.

Hoi, hoi,

Ook Micah (as woensdag 14 maanden) is nu 's avonds / 's nachts wel eens wakker. Daarvoor sliep hij altijd lekker door van 19 tot 7..
Het is gelukkig niet elke dag, dus het is nog goed vol te houden. Hij huilt dan echt in paniek. We moeten hem dan helemaal wakker maken (licht aandoen, hard praten ed), anders blijft hij in zijn "droom".
Het enige nadeel is dat wanneer Micah zo in paniek wakker wordt hij daarna niet meer alleen wil slapen. Zo gauw we zijn slaapkamer uit zijn begint hij dan te schreeuwen. We nemen hem dan maar in bed (waar hij direct stil is)..want we hebben ook nog buren. Gelukkig maakt hij hier (nog) geen misbruik van van het bij ons in bed slapen.

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Al die verhalen horend zal het idd wel een levensfase zijn. Leuk om te horen dat elk kind zo zijn voorkeur heeft voor papa of mama. Wel erg schattig hoe ze dat duidelijk proberen te maken.

Vannacht heeft Olivia doorgeslapen (eindelijk). Dus ik hoop dat ze nu wat vaker een nachtje gaat doorslapen. ;-)

Groetjes,
Eefje

Haai,
Heb lang niets gezet op het forum, maar volg het wel nog steeds. Heb me nu ook voor de Hyves-pagina opgegeven, want kijk nu ook minder vaak hier op het forum met die nieuwe opzet.
Tot op Hyves hopelijk!
groetjes, Rudy (Ruth), moeder van Kaya (j) en Liz (m)

En om nog even op dit topic te reageren... (reactie hierboven was voor een ander topic..): volgens mij hoort het inderdaad bij deze fase dat ze bang worden om verlaten te worden. Of weer een tijdje wat eenkenniger worden. K&L zijn nu ook regelmatig hangerig en willen dan alleen maar op schoot zitten. Lastig met een tweeling, want ik kan ze bijna niet meer samen dragen... En aan de andere kant is die enthousiaste reactie op mijn man en mij wel heel erg aandoenlijk. Ben telkens weer blij dat ze toch anders reageren op ons dan op anderen haha. Hoewel de opa's en oma's ook met overweldigende lach begroet worden :)
groetjes, Rudy

Terug
Bovenaan