ineens (oog)migraine, wie herkent dit?

Hoi allemaal,

Maak me ergens druk over (en da's niet goed...): ben zondagavond met spoed naar de huisarts gemoeten vanwege problemen met mijn linkeroog.
Heb begon als een stukje niet zien (net alsof je in het licht had gekeken) en dat werd steeds groter (een soort cirkel die knipperde), totdat het mijn oog helemaal vulde en ik aan de randen wazig zag.
Bij de huisarts was het weer verdwenen (duurde ongeveer 15 minuten). Ik ben me helemaal rotgeschrokken (alle mij bekende erge dingen van blind tot beroerte dacht ik te hebben...)!
De huisarts weet niet wat het geweest kan zijn, maar denkt aan een vorm van migraine, evt. veroorzaakt door de zwangerschap. Nooit gehad...

Wie heeft dit ook en weet hoe je het kunt voorkomen?

Hopelijk kan iemand mij een beetje meer gerust stellen...

groetjes, Marnie

*Steekt hand in de lucht*

Mijn naam is Lynn, en ik ben migraine expert!

Ik heb al van kleins af aan vaak last van migraine. Vroeger was het een
kwestie van overgeven en het was weer weg. Heb het een hele tijd niet
gehad, en dan komt het weer eens terug.

Nu ben ik 5 weken en 6 dagen zwanger van mijn tweede, en heb de
afgelopen week 3 migraine aanvallen gehad. Geen lolletje dus. Het loopt
bij mij uiteen van druk aan de linker of rechterkant van mijn hoofd,
tot blindheid, tot zware gevoeligheid voor licht, geluid en plotselinge
beweging, knallende koppijn, misselijk, noem maar op.

Normaal gesproken zou ik zeggen: Twee alevejes en je bed in, maar ja,
die dingen mag je niet als je zwanger bent. Ik doe nu dus 2
paracetamollen en mijn bed in (voor zover het leven het toelaat). Het
duurt dan langer voor het over is, maar het gaat tenminste weg...

Pas op met caffeïne, chocola en zo (als je googlet is er vast wel een lijstje te vinden) want die wekken het op.

En... Hoe gek het ook klinkt, orgasmes helpen ook *kijk me niet zo aan!*.

Door de ontspanning relax je, en je valt vaak even goed diep in slaap.
Migraine gaat bij mij trouwens ook vaak gepaard met last van mijn nek.
Een hele stevige massage (ook bij dat stukje aan de onderrand van de
achterkant van je schedel, bij je hersenstam zeg maar) helpt vaak ook
al een boel.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips!

Lynn

Goh, zou het migraine geweest zijn? Ik had dat aan het eind van mijn vorige zwangerschap ook af en toe, zo'n soort knipperende blinde vlek. Wel iets hoofdpijn erbij, maar niet zo erg en het ging inderdaad na een tijdje vanzelf ook weer weg. Ik ben er eigenlijk nooit mee naar de huisarts geweest, het leek me zoiets vaags om uit te leggen en echt last had ik er nou ook weer niet van. Maar ik ben dus niet de enige op de wereld die dat heeft!

Hopelijk heb jij er verder dus net zo weinig last van als ik en kan het ook geen kwaad.

Liefs,
Annick

Had ik ook bij beide zwangerschappen. De eerste keer schrok ik heel erg. Dacht meteen aan zwangerschapsvergiftiging ofzo. Het begon met stukken beeld die wegvielen daarna van die grijze flikkeringen. Door de zwangerschapshormonen kan dat verergeren of uitgelokt worden. Hoef je je dus niet druk om te maken. Wel lastig natuurlijk maar geniet maar lekker van je zwangerschap.

Terug
Bovenaan