Ineens op buik willen slapen

<p>Hallo dames, ik zit even met het volgende;</p><p>Mijn mannetje is nu net 7 maanden oud en kan al een aantal maanden draaien, beide kanten op.</p><p>Sinds een aantal dagen heeft hij besloten dat hij op zijn buik wil slapen maar dit gaat niet heel lekker. Overdag blijft hij gewoon wakker als hij op zijn buik gedraaid is en gaat liggen keten,  ondanks dat hij heel erg moe is. In de nachten gaat het iets beter maar moeten wij er ook vaak heen omdat hij vaker wakker wordt en hij bijvoorbeeld zijn hoofd stoot of armpjes door de spijlen steekt (hij kruipt het hele Junior bed door, is nu nog in ledikant vorm, is dus een extra groot bed).</p><p>Hij draait dus zelf naar zijn buik zodra zijn rug het matras raakt.</p><p>Overdag leg ik altijd een zijligkussen erin i.v.m. afplatting maar daar is hij nu veel te sterk voor, hij rolt er zo overheen.</p><p>Ik weet niet zo heel goed wat ik hier mee moet, overdag slapen is nu echt een drama. Moet ik het even laten gaan en kijken of hij zijn draai erin vindt?</p><p>Alvast bedankt voor de reacties ?</p>

Als een kind goed beide kanten op kan rollen, mag je het laten gaan. Onze dochter ging bij 6-7 maand ook plots op haar buik slapen. Ik legde haar altijd wel op haar rug in bed (zodat ze zelf kon draaien). Nu leg ik haar altijd op haar buik in bed, want ze slaapt toch niet op haar rug, haha

Wat bezig bijtje zegt. 
En hier zijn dat echt fases. Zowel vrolijk nog even feesten in bed, als je nieuw geleerde ding inzetten om aan te geven dat je nog niet wil dat mamma weg gaat. 
Rond 7 maanden begint ook de verlatingsangst. En sindsdien doet ze er wel eens een periode weer erg lang over om te accepteren dat ze gaat slapen. De ene keer is het een uur lang feest. En de andere keer twee uur lang heen en weer lopen om je dochter die alweer is gaan staan en de boel bij elkaar huilt te troosten. En dan gaat het zomaar weer een paar weken wat beter. 
Maar ik heb een slechte slaper. Dus deze periodes komen vaker voor hier.

Het is inderdaad altijd een periode. Waar niet echt een oplossing voor is. Mijn oudste ging op de duur zitten spelen in bed. En viel dan zittend in slaap. Zag er niet echt ergonomisch uit. Zo dubbel geklapt voorover.

Is vanzelf weer over gegaan

Terug
Bovenaan