Ineens "iets willen zien" in bed

<p>Hoi allemaal,</p><p>Dochter van 2,5 heeft sinds 2 weken besloten om hysterisch te doen zodra ze in bed is, omdat ze nog iets wilt zien.</p><p>Zodra we er een/2/3 keer zeggen dat het donker hoort te zijn, stopt ze. Een nachtlampje erbij maakt het te licht en dan lukt slapen niet meer.</p><p>Ze lijkt ook niet bang, ze wilt gewoon dingen zien. </p><p>Bij wie doet de peuter ook van dit soort dingen? Tips?</p>
 
Ik weet van vroeger dat mijn broertje dit ook had. Bij mij en grote broer nooit probleem, kleine broertje wel. Lampje zorgde ervoor dat hij niet sliep. Uiteindelijk hadden mijn ouders zo’n stekker voor in het stopcontact; waar alleen de sterretjes op oplichtten, dus er kwam vrijwel geen licht vanaf, maar was precies een lichtje zodat niet alles zwart was. Wellicht een idee?
 
Hoor t vaker, kan je niet n nachrlampje met zon stekker kopen die nauwelijks licht geeft? Vroeger had ik er zelf ook zo een.. of een sterrenprojector met timer?
 
Het ding is dat ze al een nachtlampje heeft wat rood licht geeft (Philips Hue). Maar met meer licht slaapt ze slechter in.
Het lijkt meer een gedrags-dingetje. Alleen blijft ze elke avond volhouden. Soms als we van tevoren aangeven dat het donker hoort te zijn, geeft ze geen kick. Maar om dat nou standaard in je avond ritueel op te nemen... Straks hebben we 10 dingen die we moeten zeggen voordat ze kan slapen.
 
Heb zelf ook een dochter van 3 die bang is in het donker. En niet in haar bed wilt slapen. Ben nu aan het kijken naar de knuffel zazu, lees veel positieve reacties en als dat onze dochter helpt... 
 
 
Terug
Bovenaan