Ineens 's nachts weer wakker

<p>Hallo,</p><p>Mijn dreumes van 14 maanden is sinds ze ziek is geweest altijd rond een uur of 4 wakker en wil dan een flesje. Toen ze ziek was heb ik dit gewoon gegeven maar nu zit het er helaas in. Heeft iemand nog tips om mijn kleine weer door te laten slapen?</p><p> </p>
 
Je zou de melk steeds meer kunnen verdunnen, tot het vooral water is, dan weet je of ze het echt nodig heeft of niet. Mij. dochter heeft fases gehad dat ze na week verdunnen niet meer wakker werd, dus meer gewenning dan nodig, maar ook periodes dat als ik het verdunde, ze na 2 uur weer kwam. Blijkbaar had ze het dan wel nodig. In alle gevallen waren het fases, soms van een week, soms een maand. Nu met 2,5 komt ze nog soms. Natuurlijk is de melk niet ‘nodig’, maar zonder hebben we een uur dikke ellende, met klein beetje warme melk slapen we na 10 minuten weer…
 
Hier nog zo'n geval van 17 maanden die sommige nachten toch nog even een klein flesje vraagt. Met name rond ziek zijn of als ze erg grote ontwikkelingen doormaakt, dan gaat het slapen ook drastisch slechter. Als het echt heftig wordt en ze kan gewoon echt niet verder slapen, dan zorgen we toch gewoon voor een flesje nog. Het stopt vanzelf wel een keertje. We hebben wel als regel dat we tenminste 3 keer even heen lopen voor een aaitje geruststelling. Blijft ze dan toch huilen of ze wordt echt elke 10 min wakker. Tja... Dan kies ik voor een meisje dat zich geborgen voelt en na een flesje makkelijk weer verder slaapt.
 
Eens met de rest, idd het flesje kleiner maken of verdunnen. Ik gaf vanaf een maand of 8 nog maar 90cc per nachtvoeding, een volle fles is niet meer nodig.

En ik liep ook altijd 2 a 3x ernaar toe voordat ik een flesje maakte. Maar na zo'n 3x gaf ik het op, maakte ik een klein flesje en sliep iedereen weer snel. Het gaat echt een keer voorbij. Vanaf 14 a 15 maanden deed ik ook geen flesvoeding meer, maar een tuitbeker water als ze wakker werd. Dat was 2 nachten gedoe en daarna wist ze niet beter. Ze is nu 2 jaar en wordt nog steeds wel eens wakker s nachts, gemiddeld nog zo'n 4 nachten van de 7 dus best nog vaak. Ze vraagt dan altijd om een slok water en dan slaapt ze weer.
 
Terug
Bovenaan