ineens slecht drinken

hallo mama's!
Mijn dochter van 3,5 maanden oud drink sinds een paar dagen erg slecht. Ik geef haar bv op verzoek.
De eerste 5 tot 10 minuten drinkt ze prima maar dan laat ze los en pakt de tepel weer, laat weer los enz tot wel 10 keer toe. Dan begint ze te huilen.
Ook als ik zelf een beetje melk uit de tepel spuit in haar mondje begint ze niet te drinken. Normaal geef ik een borst een half uur is ze dan aan het drinken en moet ik haar eraf halen.
Heb nu ook een paar keer de andere borst aangboden en die heeft ze wel 2 keer geacpteerd.
Waar kan dit aan liggen???
Groetjes Carlijn

Hoi Carlijn,

Heb je wel eens in het mondje gekeken of je witte vlokjes ziet. Vooral in de wangzakken en de de binnenkant van de lipjes  . Als je de vlokjes niet weg kunt vegen met een gaasje, dan kan het zijn dat spruw de oorzaak is van het slechte drinken. Soms kan  je het ook zien als een aantal uren na de voeding nog steeds een erg witte tong heeft.

Maar als het dit niet is, dan kan het zijn  dat ze momenteel een sprongetje maakt in de ontwikkeling. Ze is 3,5 maand  en begint de  omgeving erg interessant te vinden. Misschien kan ze door deze nieuwe ontwikkeling  zich niet  voldoende rust gunnen om  "even rustig te eten". Als dit misschien de oorzaak is, zal het hoogstens een  paar dagen duren. Zorg zelf voor voldoende rust, geen tv of radio aan.
Als je al een ouder kindje hebt rondlopen is voldoende rust creëren weer wat lastiger.

Ik heb zelf een zoontje van bijna 3 jaar en een dochtertje van 8 mnd. Bij allebei was er onrust in de tent als zich een nieuwe ontwikkeling aankondigde.
Misschien heb je er iets aan.

Veel  succes en groetjes van Mama  van Milan en Dani.  

Terug
Bovenaan