Ineens slecht slapen 's nachts???? Tips gevraagd.

Hoi,
Sinds zaterdag slaapt Quinn 's nachts slecht. Hij wordt rond 3/4 uur wakker en huilt dan. Laten huilen hebben we geprobeerd, maar dat werkt niet. Het beste werkt nog om er even naar toe te gaan, te zeggen dat hij echt moet gaan slapen en even over zijn bol aaien. Soms slaapt hij dan meteen weer in, maar nog vaak wordt hij daarna nog 2x huilend wakker. Zou dit met een sprongetje te maken kunnen hebben?
We hebben al naar vanalles gekeken: honger, te warm, te koud, vieze luier...... maar dat was het allemaal niet. Vindt het best lastig. Vooral omdat ik hem niet wil aanwennen dat hij 's nachts maar even hoeft te huilen en we staan al aan zijn bed.
We maken het bewust al niet leuk 's nachts, laten hem in zijn bed liggen en zo.
Is dit herkenbaar voor iemand en hebben jullie nog tips?
Groetjes Veerle

Hee Veerle,

Wat vervelend zeg! Het klinkt wel als een sprongetje (als je erin geloofd, ik wel hihi) en rond de 6de maand is het weer zover.
Ik denk dat je er goed aan doet om hem gewoon in zijn bedje te laten.
Anders wordt het misschien voor hem ook een soort "gewoonte" dat je komt als wakker wordt.
Kun je verder nog wat aan hem merken? Is hij overdag ook wat meer jengelig? Evi slaapt gelukkig goed, maar is overdag toch wat minder tevreden. Ze zit het liefst de hele dag (als ze niet slaapt dan) aan me vast geplakt hihi.
Ik hoop dat hij snel 's nachts weer lekker slaapt.

groetjes Sonja

Hoi!
Bij onze oudste waren deze huiltjes 's nachts altijd te danken aan.... TANDJES!
Het enige wat daarbij hielp: dentinox en een zetpil tegen de pijn. I.p.v. 5x wakker worden, toen maar 1x. Erg leuk in combinatie met een sprongetje!

Groetjes, Ingrid

hoi veerle
hoe het er bij ons aan toe gaat kun je lezen in mijn topic.ik geef boas nu weer even 5 voedingen,rond 22 uur de laatste.nou slaapt ie wel weer door.misschien helpt dit bij quinn ook?
het kan goed een sprongetje zijn hoor.boas is ook 5,5 mnd.
groetjes kari

Hoi Veerle.

Wat vervelend zeg!
Bij ons is dat ook bijna elke nacht een keer maar dan ligt Teun niet meer lekker denk ik.
Hij kan wel omrollen maar in zijn slaap doet hij dat bijna niet.
Ik kijk dan even of hij op zijn buik/rug ligt en als hij huilt draai ik hem om en slaapt hij meteen weer verder.
Ik weet niet of Quinn ook graag op zijn buik slaapt.
Ik heb ook gelezen dat baby`s rond de 5 maanden gaan dromen.
Misschien dat hij eng heeft gedroomd en als je er even heen gaat en over zijn rug wrijft (troosten,maar niet uit bed halen) dat hij weer vlug inslaapt.
Ik hoop dat het helpt!!
Succes.

Groetjes Mikkie.

Hoi,
Bedankt voor jullie lieve reacties en tips.
Een buikslaper is het echt niet. Hij vindt het hardstikke leuk om van alles op zijn buik te doen, maar slapen niet. Vannacht heeft papa hem om 3.00 uur om kunnen draaien. Toen stond hij op handen en knien in bed. Maar de nachten hiervoor lag hij gewoon en dan maar huilen. Tanden heeft hij al 2 en misschien komen die anderen er ook wel aan, maar ik voel nog niks. En om nu preventief een zetpil te geven.... dat zie ik niet zo zitten. Tsja..... ik zat te denken om, wat Kari zegt, weer een latere fles te gaan geven. Kijken hoe dat werkt.... hoop dat het niet te lang duurt voor hij weer doorslaapt.
Groetjes Veerle

Dit probleem heb ik al 7 weken!!! Heb er ook een topic over geplaatst, maar niet veel tips e.d.
Ik begin het gevoel te krijgen dat het bij Christian een gewoonte geworden is, omdat hij het nu al zo lang doet. Het frustrerende vind ik dat hij 1-2 dagen in de week wel goed doorslaapt. Hij KAN het dus wel...
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik moet doen: zo laten of 'afleren'... Zucht. Voorlopig voel ik me nog niet sterk genoeg om hem te laten huilen, mijn slaap is me erg kostbaar gezien mijn matige gezondheid en zo... Nu weet ik dat ik even op moet staan, speentje geven en meestal slaapt meneertje dan weer verder en mama dus ook...

Veel succes en ik hou me aanbevolen voor de 'gouden' tip!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)

Terug
Bovenaan