Ineens slecht slapen

Onze dochter van 9 weken sliep de laatste weken erg goed zelf in.Maar nu de laatste 3 dagen niet meer.<br />Zodra we der in bed leggen is het binnen 3 min krijsen stopt niet tot je bij haar bent.<br />Zijn nu weer uur a 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen.snap niet hoe dit kan.<br />Bedje hebben we voor verwarmd.<br />Na de fles laat ik haar nog even 10 min uitbuiken en boeren ligt dan te dutten met der ogen dicht leg haar dan in bed.<br />Er staat rustgevende muziek op.<br />De oei ik groei app geeft aan dat ze al 4 dagen uit haar sprong is. Maar of dit klopt.?<br />Iemand een idee hoe ze weer zelf in slaap komt zonder dat we bijna 2 uur bezig zijn dit is erg vermoeiend.Het ging zo goed ?<br />

Geen idee hoe oud je kindje is, dus geen idee waar het van komt, maar 1 ding is zeker: het komt weer goed! De grote vraag is alleen wanneer ? zeker in de eerste maanden verandert alles constant. Sprongen, slaapregressie, verkoudheid, verlatingsangst, tandjes... Allemaal mogelijke oorzaken en allemaal van tijdelijke aard. Ik geef me er altijd maar gewoon aan over, dan heb je er het minste last van tot het weer over is ?

[quote quote=10528995]Geen idee hoe oud je kindje is, dus geen idee waar het van komt, maar 1 ding is zeker: het komt weer goed! De grote vraag is alleen wanneer ? zeker in de eerste maanden verandert alles constant. Sprongen, slaapregressie, verkoudheid, verlatingsangst, tandjes... Allemaal mogelijke oorzaken en allemaal van tijdelijke aard. Ik geef me er altijd maar gewoon aan over, dan heb je er het minste last van tot het weer over is ?[/quote]Helemaal vergeten erbij te zetten ze is nu 9 weken oud.
Ze slaapt al tijdje in haar eigen bed vraag me af als ik haar nu weer even bij ons laat slapen of het dan straks niet weer lastiger word om weer naar eigen bed te gaan ?

Bij ons was de sprong eerder rond 9 weken te merken, het is overigens niet bewezen die sprongen maar we merkte ook wat meer onrust toen en slecht slapen. En als ze in slaap vallen na de fles zijn ze na 10 minuten in een lichte slaap en worden dan juist wakker als je ze weg legt. Wij wachten altijd 20-25 minuten en dan werd hij niet wakker☺️

Ons zoontje sliep soms in eigen bedje maar tot een week of 13 alleen maar op ons. Nu met 18 weken slaapt hij elk slaapje pas zelfstandig in. Wat ik heb gemerkt is dat meegeven met je kindje zoveel minder stress oplevert. En een week later kan alles weer anders zijn dus niet bang zijn dat hij het zelf in slaap vallen verleerd☺️

[quote quote=10529018]Ons zoontje sliep soms in eigen bedje maar tot een week of 13 alleen maar op ons. Nu met 18 weken slaapt hij elk slaapje pas zelfstandig in. Wat ik heb gemerkt is dat meegeven met je kindje zoveel minder stress oplevert. En een week later kan alles weer anders zijn dus niet bang zijn dat hij het zelf in slaap vallen verleerd☺️[/quote]Oke als ik haar dan nu weer even een weekje ofz bij ons op de kamer leg dat ze dicht bii ons is en daarna weer terug in haar eigen kamer doe is dat niet erg dat ze dan weer moet wennen aan eigen bed

Ja met 9 weken is weer even bij je leggen helemaal niet erg! Onze oudste heeft tot zijn derde wisselend bij ons en zijn eigen kamer geslapen. Vaak als er een drukke periode is geweest, ze een sprongetje maken (oei ik groei is indicatief en niet precies), ziek zijn of zo, dan hebben kleine kindjes je nabijheid nodig. Onze westerse maatschappij verwacht al zo snel dat kindjes alleen slapen en zelf slapen we wel naast onze partner? Dat is gewoon heel erg fijn en verlaagd je cortisolwaarden.

Terug
Bovenaan