ineens slecht slapen

A

Anoniem

Guest
vanaf 10 weken slaapt mijn kleine man lekker door 's nachts, tot ineens ongeveer een week geleden. Hij drinkt de laatste fles (22.00) niet meer leeg en wordt vaak wakker 's nachts.   ( wel 3 / 4 keer) Dan geef ik hem zijn speen en dan slaapt hij wel weer 2 uurtjes door, maar de laatste dagen komt hij om 4.30/ 5.00 al voor een voeding. Om vervolgens de halve fles te laten staan. Rekken met een speen wil ook niet, want hij huilt alles bij elkaar dan. Heb ook niet het idee dat ie echt honger heeft, want zo gauw hij uit bed is is alles goed en is het lachen en spelen. Overdag slaapt meneer ook niet echt veel. uurtje ofzo tussen de voedingen door.

Iemand een idee of dit een fase is ofzo? hij is nu 20 weken. Ga vannacht in ieder geval een extra dekentje proberen, want misschien is hij koud 's nachts. Het wordt nu toch wel kouder 's nachts, misschien wordt hij daarom wakker. Iemand nog meer tips?

van 5 naar 4 voedingen heb ik ook al geprobeerd, toen kwam hij al om 2.30 voor een fles.

groetjes een mama die hoopt dat het jochie toch weer gauw doorslaapt, vooral als mama 's ochtends om 5.15 moet opstaan om te werken

Hoi,

mijn zon was ook ineens rond de twintig weken oud toen hij s'nachts begon te spoken. Dat heeft vaak niet zozeer te maken met honger maar meer met de ontwikkeling. Vaak willen ze dan meer dan ze kunnen en juist s'nachts gaan ze daar over mopperen. Maar het gaat vanzelf weer over hoor.

Groetjes van Marloes

hoi marloes,

bedankt voor je reactie! Vannacht heeft meneer heerlijk doorgeslapen, heb een extra dekentje opgedaan. Tis waarschijnlijk net zo'n koukleum als moeders
Tis alleen een beetje sneu voor hem dat ik er niet eerder opkwam dat hij misschien niet warm genoeg lag . Honger heeft hij inderdaad niet, want vanmorgen weigerde hij de ochtendfles, dus toch maar weer proberen de avondvoeding te laten vallen. Wat je zegt van die ontwikkeling klinkt erg logisch, zal het in gedachten houden!
Hopelijk zal hij nu weer lekker doorslapen.

Graag gedaan hoor!!! Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan