Ineens slechte eter

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Iemand nog tips voor een dreumes die ineens slecht eet? Mijn zoontje van 23 maandjes was altijd een goede eter, maar sinds een paar weken is het avondeten ellende. Macaroni en pasta was altijd favoriet en nu vertikt hij het om het te eten. Dit geldt voor alles eigenlijk. Van alles al geprobeerd maar hij eet het gewoon niet meer. Aardappel, vlees, groente nog wel, maar dat ga ik niet elke avond eten. Iemand nog de gouden tip, want ik wil ook wat variatie aan eten</span></p>
 
Je zou eens kunnen proberen of hij de warme maaltijd tussen de middag wel wil eten. Heb dit eerder ook eens gedaan en werkte beter. 'S middags aanbieden. Niets anders als hij het niet of weinig eet. 'S avonds nogmaals aanbieden. Dan heeft hij echt honger en weet dat hij niet iets anders krijgt. Wel lastig voor je eigen moederhart. 
 
Hoort helaas bij de leeftijd! Ons ventje van dezelfde leeftijd eet ook sinds een paar weken heel erg lastig. Niet echt tips, we proberen van alles. Afleiden met een speeltje, appelmoes, strnger optreden ‘eerst hapje dan ...’ Volgens mij is er geen gouden tip. Hij eet wat hij eet, soms is dat maar twee happen. Hij eet gelukkig goed en veel fruit. Het waait wel weer over.
 
Wij hebben een héle moeilijke eter. Ze is nu 20 maanden. Wij zijn er heel streng in geworden aangezien ze soms bij hap één al weigerde te eten. Dus nu is het simpel: Weigert ze, dan zetten we het bord weg. Eind van de maaltijd nog één kans en ander gaat het helemaal weg. Jammer! Daardoor eet ze nu redelijk en weigert ze pas als ze geen honger meer heeft. Ze heeft twee keer uitgeprobeerd of ze toch nog kon weigeren aan het begin van de maaltijd, maar ze ontdekte snel dat ze gewoon niks meer zou krijgen. En ja, dan heb je zelf even 1 of 2 kortere nachten, maar daarna ben je er grotendeels vanaf.
 
Dat is weer zo'n fase.. en dan heb je geluk dat je kindje al bijna 2 is en het nu pas heeft. Hier begon dat al met 13 maanden. Dochter is nu 2.5 jaar en nu eet ze sinds 3 maanden altijd goed dr avondeten, maar een jaar lang was het gedoe. 
Ik heb in het begin wel eens een boterham gesmeerd als ze niet wilde eten omdat ik wilde dat ze íets at. Verkeerde keuze, toen was het elke avond brullen om een boterham. Dus ze kan nu gewoon eten en anders krijgt ze niks. Ze is geregeld zonder eten naar bed gegaan, al geloof ik niet dat ze daar last van had haha. Als ze honger hebben dan eten ze wel hoor!
Alleen als we nu iets eten wat ze echt niet lust (pizza, nasi, bami etc) dan kook ik voor haar apart een aardappel met bv. doperwten/diepvriesspinazie en een visstick. 
Maak in ieder geval geen strijd aan tafel. Eten moet gezellig zijn. Bied steeds een hap aan en praat gewoon gezellig door met je partner. Eet hij niet, dan eet hij niet.
Als ze hier gaat zeuren en drammen, dan draai ik haar stoel om aan tafel. Daar is ze wel stil van ;) 
En soms geef ik haar bv. om en om een hap groente/appelmoes/groente etc... Dan eet ze zo dr bord leeg! 
 
Ik ken het.
Er is helaas niet echt een goude tip .
Als er geen strijd van maken.
Mijn zoontje van anderhalf  at ook altijd goed en alles en ineens sloeg dat om in helemaal niks meer.
 
Zelfs laten eten. enigzins  dwingen  te eten. Alles geprobeerd maar dat werkte alleen maar averechts. 
Ik maak e geen strijd meer van en bied het  elke keer aan zo niet dan eet die  Maar niet .
Heel soms wil macaroni of iets van rijst ernog in gaan maar dat is ook maar zelde.
Ik denk dat elk kindje dit krijgt en het een kwestie van tijd is .?
 
 
Hier bij 1,5 ook een maand gehad. Ineens, uit het niks wilde ze bijna niks meer. 
We hebben niet gedwongen, gewoon neergezet. Niet op haar eten letten, gewoon gesprek voeren dat niet over eten ging. Als wij klaar waren weer opgeruimd. Toetje kreeg ze wel gewoon, dat geven we nooit als beloning, maar hoort bij de maaltijd (is eigenlijk altijd een beetje fruit).
Ze was/is wel dol op soep. Dus bij de lunch krijgt ze een kommetje soep, zo ging er elk geval wat groenten in oo een dag.
En ineens begon ze weer te eten.
 
Terug
Bovenaan