ineens smiddags niet van lepel willen eten???

Hallo moeders,

Ik heb even een vraagje, mijn zoon Tijs is inmiddels alweer bijna 8 maanden.
Nu eet hij altijd tussen de middag een bordje pap, gewoon van het lepeltje, heeft hij altijd lekker gevonden.....tot afgelopen zaterdag. Hij krijste het uit bij elke hap en weigerde te eten. We hebben het er wel ingekregen maar vraag niet hoe. Zo raar, aan de ene kant wilde hij eten aan de andere kant ook niet. Dit duurt nu al 4 dagen.

Vandaag weer geprobeerd, bij de eerste hap, gelijk krijsen en huilen, handen voor zijn mond en iedere hap weigeren. Toen heb ik de pap maar in een fles gedaan en wat denk je....hij werd helemaal blij van de fles en dronk in een teug de hele fles leeg!!!!

Ik snap er helemaal niets van?? Nu zijn z'n beide boventandjes wel doorgebroken, maar zijn groente en fruit eet hij wel gewoon van een lepeltje op??

Ik weet dat er ook zo weer een sprongetje aan zit te komen, zou dat er eventueel mee te maken kunnen hebben??

Hebben jullie hier soms ook wel eens last van en hoe lossen jullie dit op?

groetjes, Danielle mv Tijs 8 maanden

Hi,
Ik was op deze forum op zoek naar informatie over baby ´s die opeens het warm eten niet meer lusten. En dan lees ik jouw ervaring dat heel veel op die van mij lijkt.

Mijn zoontje is nu 8,5 maanden. Sinds een paar dagen heeft hij last van zijn onder tandjes die aan het doorkomen zijn,  eentje is er al door de ander laat nog even op zich wachten. Maar sindsdien wil hij zijn groente niet meer. Vanaf 4,5 maanden heeft hij altijd zijn warme eten lekker gevonden. Hij kreeg elke dag verse groente, elke dag ander soort groente combinatie. Met 7 maanden at hij zijn groente 3 keer per week met vis , en 2 keer per week  met  rundvlees  en 1 dag met een ei, en 1 dag alleen maar groente. Het maakte niet uit wat je hem voorspiegelde, hij at werkelijk alles op !   Nu gooi ik al 5 dagen zijn warme eten weg, omdat hij het niet wil. Bij het eerste hapje , gaat hij al kokhalzen. Nu  geef ik hem maar weer een extra fles.Ik weet niet wat ik hem anders moet geven. Ik hoop dat hij snel weer zijn groente wil hebben.

Jij hebt dit bericht ongeveer een maand geleden geplaatst. Hoe gaat het sindsdien met je kindje? Eet hij/zij de pap weer van een lepel?

Zijn er mensen op deze forum die dit ook hebben meegemaakt? en hoe hebben jullie het verder aangepakt.

Bedankt alvast !

Groet,
Nomidia

Hallo Nomidia,

Wat vervelend zeg dat je zoon niet meer zijn groente wil.
Bij Tijs ben ik gewoon gestopt met pap te geven. Hij krijgt nu lekker een boterham tussen de middag en daarna nog een flesje melk. Dit gaat gelukkig heel goed.
Maar ja, voor warm eten heb je eigenlijk geen alternatief.

Ik herken het wel helemaal hoor. Tijs heeft een aantal weken dit ook gehad met de warme hap. Alleen maar huilen en krijsen al bij de eerste hap. Ik werd er helemaal gek van. Van alles geprobeerd om toch maar wat naar binnen te krijgen.
Wat denk je...paar dagen later, beide boventanden erdoor!!! Hij had gewoon al weken last hiervan en dan is eten van een lepel natuurlijk heel pijnlijk.

Mijn ervaring is dan ook, blijven aanbieden elke dag weer. Toch proberen wat binnen te krijgen en wil hij echt niet...niet dwingen. Hij gaat echt vanzelf weer eten.
Het kan namelijk ook een sprong zijn, deze krijgen ze ongeveer weer met 9 maanden.

Wees zelf ook niet te gestresst met het eten geven, dit voelt hij echt aan.
Dat is ook echt mijn ervaring, ik werd er op een gegeven moment ook echt gestresst en boos om. Niet doen, rustig blijven en wil hij niet, dan niet. Maar wel aan blijven bieden hoor dat is echt belangrijk.

Ik heb ook echt geleerd om naar mijn zoon te kijken. Het CB geeft altijd de hoeveelheid aan wat een kind zou moeten eten. Nou daar komt mijn zoon echt niet aan hoor. Hij doet het voor de rest super goed en is een lekker vrolijk mannetje.

Ik hoop voor jou dat hij snel weer zijn groenten lust en wie weet zie je over een paar dagen wel een tandje???
Blijf rustig..en Succes!!!

gr. Daan mv Tijs (inmiddels alweer bijna 9 maanden)

Terug
Bovenaan