Ineens speentje nodig voor slapen

<p>Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft nooit een speentje nodig gehad om te kunnen slapen, maar sinds een week kan hij niet slapen zonder speen. We hoeven er gelukkig (nog) niet uit s nachts om deze er weer opnieuw in te doen, maar ij vind het zo raar dat hij dit nu ineens nodig heeft. Zonder speen kan hij ook echt niet meer in slaap komen. Komt dit bekend voor bij andere en zo ja, is dat een fase of gaat dit weer over? Ik heb er geen problemen mee hoor, maar vind het zo vreemd dat dit opeens nodig is</p>

Ja hoor, komt me heel bekend voor. Ons zoontje nam in het begin ook de speen niet, overdag niet en ook niet in de nacht. Op het moment dat zijn tandjes doorbraken wilde hij graag iets om op te kauwen. In het begin waren dat vooral zijn vingers, maar dat leek ons toch een minder geslaagd idee. Een speentje kan je makkelijker afleren dan duimen.Wij drukken de speen savonds niet in zijn handje van "kijk eens" maar hij ligt wel in bed. 9 van de 10 doet hij hem zelf in zijn mondje als hij gaat slapen.Wij waren ook erg verbaasd dat hij eerder de speen echt niet wilde en nu toch wel erg behoefte aan heeft. Toch een soort troost bij de kwaaltjes gok ik.Of het een fase is die weer overgaat, geen idee, op dit moment zitten wij ook in de "met-speen-fase" :)

Terug
Bovenaan