ineens van rustige happy baby naar onrustige nachten en mama met wallen onder d'r ogen!

Hai allemaal,

Mijn zoontje is 3 maanden en heeft afgelopen maandag zijn 2e prikjes gehad. Brullen natuurlijk maar verder op zich geen reacties. Dachten we!!!
Niets is minder waar! Overdag geen verschil, dan is hij prima gelukkig en is alles normaal. Maar 's nachts meldt hij zich om 03h00, dan om 0400 en dan om 04h30, 05h00 etcc tot eerste voeding. Drama!
De eerste 2 x huilt hij even en na een aai over zijn bolletje en zijn speentje valt hij direct weer in slaap. Maar het lijkt wel of hij echt honger heeft rond 05h00, terwijl hij al een maand van de nachtvoeding is en van de CB arts dit ook niet meer mag hebben om gewenning en overvoeden te voorkomen. Wel geef ik hem dan 50 cc slappe camille thee of gewoon warm water als hij geen krampjes heeft.
Wij denken dat deze reactie voortvloeit uit een combinatie van die inentingen en een enorme groeispurt, want hij heeft ook zijn regeldaagjes. Wat denken jullie? Herkent iemand dit? En hoelang gaan deze nachten nog duren???

Een doodmoe moedertje :)

Hoi ik herken dit wel , onze zoon Jannes is ook zomaar een week lang snacht meerde keren wakker geweest...( ook na een week na zijn prikje...)
maar op andere voeding overgestapt en een keer laten huilen was voldoende om hem het weer af te leren, gelukkig, onze mening is dat als je telkens naar ze toe gaat ze dit natuurlijk als prettig ervaren en dit blijven doen ! laten huilen is mischien dan wel een keer zielig en ook vermoeiend.. maar een moeie moeder/vader de hele dag is ook geen pretje !!
je kan ook nog proberen te overlegen met je CB of de dikkere voeding snachts een oplossing kan zijn om hem in deze hongerige groei periode door te helpen ! succes !!  
onze zoon slaapt nu weer heerlijk van 22.30 tot 7.00.....Thessa.

Hoi hoi,

Herken dit idd ook. Heb er niet bij stilgestaan dat dit bij onze dochter ook zo ongeveer een week na haar 1e inentingen was dat ze ook ineens 's nachts onrustiger sliep en weer om 4.00 wakker werd ivm voeden. Wij waren ook al zo'n 5 a 6 wkn. van de nachtvoeding af toen. Denk zelf niet dat dit direkt met de prikken te maken heeft maar eerder met de leeftijd die ze dan hebben.... Wij zijn de laatste voeding wat later gaan geven en zo de voeding weer naar 's ochtends toe weten te rekken, na een weekje was dit trouwens weer "normaal" zoals voor de tijd.

groeten en succes,
xx Roos xx

Hoi,

hier precies hetzelfde hoor. Na de tweede inentingen is hij ziek geworden en hij kwam meteen weer 2 a 3 keer per nacht. Van de eerste inentingen heeft hij echt geen last gehad.
Ze hebben natuurlijk rond deze leeftijd ook de regeldagen dus alles bij elkaar is het weer
erg vermoeiend. Het heeft bij ons zo'n 1 1/2 week geduurd en nu komt hij weer langzaam in zijn ritme.

Ik geef volledige bv en heb hem gewoon weer 'snachts gevoed want dan kost het me een half uurtje en daarna kan ik weer slapen ipv hem proberen rustig te krijgen. Vooral omdat ook de regeldagen rond de 3 maanden vallen en ze gewoon meer voedingen nodig hebben.

Ik hoop dat het bij jou ook weer snel rustig wordt en je weer een beetje kan slapen.

groetjes chimene

Hier sinds twee dagen ook feest hoor. Lynn is bijna 12 weken en de afgelopen twee nachten werd zij om 4.00 uur wakker. Niet meer stil te krijgen!!! Ik geef dan wel gewoon een voeding omdat zij daarna goed doorslaapt. Zij heeft het denk ik nodig nu d efles helemaal op gaat, terwijl zij absoluut geen grote drinkster is. Laat meestal 40 tot 60 cc staan van de hoeveelheid die ze nodig heeft. Lynn slaapt al ruim 7 weken goed door, dus ik denk dat zij ook hier in een sprongetje zit. Net voordat zij 8 weken werd is zij ook drie nachten aan het spoken geweest. Hoop dat het nu weer maar 3 nachtjes duurt!! Ook toen heb ik gewoon voeding gegeven. Hoop niet dat het zoals het cb beweert een gewenning wordt. Een hele nacht laten huilen lijkt mij vreselijk!

groetjes

Oja wat ik eigenlijk wilde schrijven is dat het volgens mij niet zoveel met de inentingen te maken heeft, nu Lynn zowel de vorige keer als nu haar inenting nog niet gehad heeft. Hi

Vannacht was gelukkig een goede nacht! Na zijn 23h00 flesje die hij redelijk snel gedronken had, heeft Tom geslapen tot 05h00 en toen begon hij even te huilen. Na een aai over zijn bolletje en zijn speentje bleef hij rustig tot tegen half 6 en toen begon hij weer. Heb hem toen 50 cc warm water gegeven en daarna (bleef jammeren) stiekem bij me in bed genomen. Hoorde aan zijn huilgeluidje dat hij keelpijn had en dan vind ik het zo zielig om hem maar te laten huilen, want dan wordt zijn keelpijn alleen maar erger.
Samennog wat gedut tot 07h30 en toen begon onze dag!
Natuurlijk doe ik dit niet iedere keer want dan zal hij daar zeker aan gaan wennen, maar als hij ziekjes is dan mag dat best vind ik.
Geruststelling te lezen dat de onregelmatige tijden 's nachts waarschijnlijk over een weekje al over zijn. Pfffff :)
Ik begin nl maandag met werken (32 uur) en zie het dus echt niet zitten als ik zo'n slechte nacht vaker dan 1x per week krijg.

Heeft iemand trouwens een tip om zijn keelpijn te verzachten? Wat mag je hem geven?

O ja ga idd maar eens van dat rijstebloem halen, wellicht trapt hij erin en meldt zich dan helemaal niet meer 's nachts! Dat zou pas geweldig zijn haha
greetz Tash

Hier is het ook wisselend hoor!
Tijl (14 weken) sliep al vanaf 7 weken door. SOms zelfs tot na 07.30u! Toen waren er opeens weer nachten achter elkaar dat ie rond 4.00 en 5.00 wakker werd. Gaf hem dan een speentje en dan was het weer goed. Maar soms kon ik wel om de 20 min. teruglopen.
Raar genoeg hebben we nu weer 2 nachten dat ie geen kik geeft tot een uur of 7.00u.
En thank god, slaapt onze dochter ook opeens weer een uurtje later, tot 08.00u!
Kijk, daar worden we vrolijk van.
Het is dus ook op en neer hier.
Tijl krijgt 4 voedingen 7.00/12.00/17.00/22.00
Dit ter info

Terug
Bovenaan