Ineens veel luieruitslag, verandering luiers kruidvat?

Happybee

New member
<p>Dag lieve mama's! </p><p>Sinds een tijdje heeft mijn dochter veel last van luieruitslag. Ze heeft al een antischimmelcreme gebruikt en een zalf met corticosteroïden (hormoonzalf). Voor korte tijd is het dan weer rustig om vervolgens een dag of 2 later weer knalrode kapotte billen te hebben. Ze krijgt geen tanden, eet niets anders etc. </p><p>Nu vroeg in mij af of er misschien recent iets is veranderd aan de kruidvat luiers droog en vertrouwd? Of heeft iemand andere oplossingen/ideen? </p><p> </p><p>Hoor graag van jullie! XOXO</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Die luiers gebruik ik al 3.5 jaar bij beide dochters, en nog altijd erg tevreden over. Idd de droog en vertrouwd variant, deze zijn al jaren hetzelfde!

Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn idd kindjes die bizar veel last hebben van kapotte billen. Het ene kindje heeft dit nóóit, de ander bijna altijd.. de één is er gewoon gevoeliger voor dan de ander.

Op het kinderdagverblijf hebben We ook de Kruidvat luiers. We hebben wel eens ouders die dan zeggen: Mijn kind moet persé een echte Pamper om, want van Kruidvat krijgt hij kapotte billen. Maar bij die Pamper is het EXACT hetzelfde. Ik geloof niet dat het in de luier zit, maar gewoon of je kind gevoelig is voor kapotte billen of niet.

Er is weinig wat écht helpt, na 10 jaar kinderopvang heb ik DE oplossing nog niet gevonden. Alleen direct verschonen met een poepbroek, echt direct. En blijven smeren met sudocreme. Behalve als het zo erg open is dat het bloed, dan juist géén sudocreme maar zoveel mogelijk laten luchten.

Toen mijn jongste dochter als newborn heel veel last had van rode billen, was maïzena het enigste wat hielp. Dat zeefde ik dan met een theezeefje op haar billen. Dat deed ik als het zo extreem was dat het bloedde.

Sommige mensen zeggen dat dit juist niet goed is, maar ik zou niet weten waarom. Voor ons was dit het enigste wat écht hielp! Gelukkig heeft ze er nu nooit meer last van. Maïzena droogt de boel juist in, in plaats van dat je het vet houdt met zalf, en dan blijft het broeien.
 
Is het een schimmel? Of 'gewoon' luieruitslag? Daar zit best verschil in... Werkt schimmelcreme ook bij gewone luieruitslag?

Voor hormoonzalf ben ik een beetje huiverig. Er zijn serieus verhalen van kindjes die dat als baby veel gesmeerd kregen, dat het hun vruchtbaarheid op latere leeftijd beïnvloed. Als dat niet nodig is.. niet smeren!!
 
Nou wij hebben hier ook nooit huiduitslag, maar nu van de week ook ineens. Niet heftig ofzo maar we zeiden wel van heej bultjes. Wij gebruiken ook de Kruidvat droog en vertrouwd.
 
[quote quote=10418407]Is het een schimmel? Of ‘gewoon’ luieruitslag? Daar zit best verschil in… Werkt schimmelcreme ook bij gewone luieruitslag? Voor hormoonzalf ben ik een beetje huiverig. Er zijn serieus verhalen van kindjes die dat als baby veel gesmeerd kregen, dat het hun vruchtbaarheid op latere leeftijd beïnvloed. Als dat niet nodig is.. niet smeren!![/quote]
Dank voor je reactie zeeuwsmeisje. Ik gebruik die zalf uiteraard niet zomaar, maar in overleg met de huisarts omdat weken lang niets anders hielp. Heb jij voor mij een bron over die onvruchtbaarheid? Naar mijn weten bevat de crème cortisol, een bijnierschorshormoon en is dit onschadelijk voor de vruchtbaarheid. Daarom lees ik graag andere onderzoeken. Daar kan ik ook weer van leren :)
 
[quote quote=10418407]Is het een schimmel? Of ‘gewoon’ luieruitslag? Daar zit best verschil in… Werkt schimmelcreme ook bij gewone luieruitslag? Voor hormoonzalf ben ik een beetje huiverig. Er zijn serieus verhalen van kindjes die dat als baby veel gesmeerd kregen, dat het hun vruchtbaarheid op latere leeftijd beïnvloed. Als dat niet nodig is.. niet smeren!![/quote]
Dank voor je reactie zeeuwsmeisje. Ik gebruik die zalf uiteraard niet zomaar, maar in overleg met de huisarts omdat weken lang niets anders hielp. Heb jij voor mij een bron over die onvruchtbaarheid? Naar mijn weten bevat de crème cortisol, een bijnierschorshormoon en is dit onschadelijk voor de vruchtbaarheid. Daarom lees ik graag andere onderzoeken. Daar kan ik ook weer van leren :)[quote quote=10418423]Nou wij hebben hier ook nooit huiduitslag, maar nu van de week ook ineens. Niet heftig ofzo maar we zeiden wel van heej bultjes. Wij gebruiken ook de Kruidvat droog en vertrouwd.[/quote]
Toch gek he, wij hadden het ook echt nooit! Nu toch maar pampers gekocht vandaag om te kijken of het verschil maakt. 
 
Hier nog een meisje al enige tijd spikkels op haar billetjes. Ook wij gebruiken kruitvat luiers en heeft nooit last. Nu ineens wel. Al enige tijd. Nu miconazol aan het smeren en dat werkt tot nu toe goed. Maar luieruitslag is vaak ook een soort van schimmel. Als na stop de uitslag terug komt, ga ik ook pampers proberen. Kijken of dit verschil maakt. 
 
Hier nog een meisje al enige tijd spikkels op haar billetjes. Ook wij gebruiken kruitvat luiers en heeft nooit last. Nu ineens wel. Al enige tijd. Nu miconazol aan het smeren en dat werkt tot nu toe goed. Maar luieruitslag is vaak ook een soort van schimmel. Als na stop de uitslag terug komt, ga ik ook pampers proberen. Kijken of dit verschil maakt. 
 
Terug
Bovenaan