Ineens watervrees?

<p>We hebben weer wat nieuws hier...</p><p>Onze dochter (bijna 5 mnd) werd altijd helemaal rustig in badje. Maar sinds een paar weken is het foute boel. Zodra ze het water raakt, schrikt ze en begint te huilen. Dit blijft net zolang tot ze er weer uit is en tegen een van ons aan hangt.</p><p>De temperatuur is niet anders, in het grote bad dezelfde reactie, onder de douche ook.</p><p>Waar komt ineens die watervrees vandaan?</p>

Hier precies tzelfde helaas. Zelfs al als ik haar uitkleed, van tevoren. Ik persoonlijk leg de link aan het uitkleden bij het CB. Ze heeft dit namelijk direct ontwikkeld na haar eerste vaccinaties. Dus ze legt een verband tussen kleertjes uit en pijn door de prikjes geloof ik. Anders weet ik het ook niet, maar het is pure paniek nu met badje en ik zie er elke keer zo erg tegenop ? keihard huilen en heel bang, ik heb al geprobeerd heeeeel rustig en dan raakt ze niet compleet van slag, maar genieten doet ze totaal niet meer, echt zonde. 

Dat lijkt me vervelend, hier een echt waterratje? 
Ik zou zo niet kunnen verklaren waarom jullie baby's dat hebben, maar misschien proberen om ze onder de douche mee te nemen? En dan weer laten wennen aan het water op hun lichaam dicht tegen papa of mama aan..?
Of als je een ligbad hebt samen in bad te gaan?
Succes ermee!??

Ik heb ook een kindje met watervrees! Bij ons hielp het om op babyzwemmen te gaan. Succes! Het is een fase ;)

Mijn zoontje had dat ineens rond de 3 maanden. Badje ook altijd heerlijk gevonden en ineens grote paniekogen! Hier bleek het gelukkig maar n fase te zijn( hij zat toen net in zijn sprong). Ben rond die periode ook op babyzwemmen gegaan. Hij vindt het echt heerlijk en leuk! En het badje? Nooit meer problemen mee gehad!

Terug
Bovenaan