ineens weer elke nacht wakker

Herkennen jullie dat?
Mijn dochtertje is 9 maanden oud en sinds een paar weken wordt ze midden in de nacht op verschillende tijden wakker. Ze zit dan rechtop en huilt of schreeuwt.  Ik leg haar weer neer en ze slaapt gelijk weer verder. Dus honger is het niet, maar wat dan wel?
Ze sliep altijd erg goed, maar het is nu 2 tot 3 keer per avond/nacht naar haar toe.
Ik dacht in eerste instantie dromen, maar het is echt elke nacht.....
trouwens wel sinds ze kruipt..
 
Ik heb dit overlaatst ook gehad.
Mijn zoontje (12 mnd) sliep goed door 's nachts en de laatste 2 weken kwam hij veel wakker en huilde en brulde, soms wel 2 uren.
Wanneer  ik vorige week bij de kinderarts moest voor zijn spuitje vertelde ik dit tegen haar. Wanneer zij hem onderzocht zag ze dat hij een keelontsteking had en dat het daardoor was dat hij slecht sliep.
Wanneer hij dus 's nachts wakker werd had hij een droog en pijn keeltje.
Ik heb dan enkele dagen 's avonds Junifen (een pijnstiller siroop) gegeven en hij kwam niet meer wakker.
Ondertussen is hij er weeral helemaal door !
Sterkte !
 
Hoi Lente,

Wat jij zegt, dat dromen, kan heel goed hoor! Zeker als je er al bij zegt dat het is sinds dat ze kruipt....Kan heel goed zijn dat ze zo ontzettend veel te verwerken heeft, dat ze daar minder goed door slaapt. Mijn mannetje heeft het ook, al vanaf 8 maanden en hij is nu 17 maanden! Bij hem komt en gaat het, maar ik kan het merken, als ie weer iets nieuws heeft geleerd of gewoon veel nieuwe indrukken heeft opgedaan, dan wordt hij 's nachts wel 3 keer wakker....Dan huilt hij hartverscheurend, ga ik naar hem toe, troost hem wat en dan is het weer goed en slaapt hij gewoon verder.....
 
hoi

ik ben het helemaal eens met de reactie hierboven.
Ja natuurlijk als ze ziek zijn , of verkouden is dat een goeie reden maar mijn dochter heeft het sinds ze loopt (10 maanden) dat ze toch wakker word.
Vooral als we een drukke dag gehad hebben, wat ze dan allemaal s'nachts verwerken.

Doe je niets aan kusje aai over de bol en weer slapen.

liefs muisje
 
Ze krijgen rond die tijd ook beter een besef dat ze alleen zijn...dat het donker is...enz enz. Bij mijn zoontje met 11 maanden, hij werd twee weken aan een stuk iedere nacht 1 keer paniekerig wakker. We kregen het advies een nachtlampje aan te doen. En vanaf toen sliep hij weer rustig iedere nacht door. En werd hij een keer wakker dan hoorde ik hem en voordat ik kans zag naar hem toe te gaan was het al weer stil. Hij ziet dan goed dat hij in zijn eigen bedje ligt, dat zijn knuffel naast hem ligt en hij is al weer rustig.
Dus misschien het proberen waard?
Lieve groetjes Mama van Pip
 
hoi mn zoontje is 8,5 maanden en heeft het ook hij word rond een uur of 3/4 wakker en ligt dat ff tekletsen en met zn knuffel terommelen en val van zelf weer inslaap
heel soms huild hij en dan ga ik hem ff troosten speentje er in en slapen
soms huild hij inzn slaap ik denk ook dat hij dan teveel gezien heeft die dag en tja hij kan daar dan ff wat onrustiger door zijn
dus gewoon ff trosten en aai over de bol zo dat ze weet dat je er nog bent en dan is het goed
nou s6
 
Terug
Bovenaan