Ineens weinig tot niets eten en veel slapen... verder heel gezellig!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!

Kan het weer niet laten om te beginnen met een compliment aan jullie. Wat is dit toch een heerlijk forum met echt supermeiden!!! Ik plaats dan wel niet zoveel berichten, maar als ik een keer iets vraag krijg ik altijd snel reacties. Ik lees wel altijd mee met jullie!!

Maar goed... weer tijd voor een vraag van mijn kant.

Mijn zoontje is nu 11 maanden. Hij eet altijd super, echt super: boterham met verschillende soorten beleg, elk avondeten of het nu zelf gemaakt of potje is, koekjes etc etc.

En nu... sinds gister eet hij bijna niets. Het begon gisterochtend al met dat hij de papfles niet op kreeg (nog nooit meegemaakt...), tijdens zijn fruithap hoefde hij na 3 happen ook niet meer en een boterham kreeg ik er al helemaal niet in. Tja en als hij dan een hap naar binnen kreeg dan spuugde hij het even later weer uit.

Zou hij last hebben van doorkomende kiesjes? Hij is verder helemaal niet hangerig of huilerig o.i.d. Hij slaapt wel wat meer dan anders.

Gek... maak me best een beetje zorgen om mijn mannetje die altijd zo goed eet... Gisteravond kreeg ik er geen eten in en de papfles voor het slapen gaan wilde hij ook niet. Hij heeft de nacht toch goed doorgeslapen...

Oja... en heeeeeeeeeeele rare dunnen luiers... telkens romper verschonen enzo..

Ik lees graag jullie reacties/tips.

Liefs,
Simone

Hoi Simone,

Klinkt inderdaad wel allemaal als kiesjes of een klein buik virus. Heb je hem wel getemperatuurd? Ik moet zeggen dat ik meer aan een soort buikgriep denk omdat het anders raar is dat hij ook zijn fles niet wilt. En daar past ook het spugen wel bij. ik zou zijn temperatuur in de gaten houden en hem wat vaker drinken aanbieden. Mocht het nou morgen nog zo zijn ga dan even naar de huisarts dan kan die naar zijn darmen luisteren. Succes met je mannetje.

groetjes Linda

Hoi,.

Bij Maaike is het al een week ook wat kwakkelen. Dit weekend was helemaal een ramp. Zaterdag op zondag heeft ze erg veel gespuugd en zondag ook nog. Vannacht wel weer goed geslapen en vanochtend toen ik haar wegbracht naar oma ging het volgens mij wel weer goed.
Tot aan zaterdagavond wilde ze nog wel eten en drinken. Zondag was dat ook wat minder maar verder klinkt het hetzelfde. Meer slapen, dunnere poep en spugen. Dit weekend ook voor het eerst echt koorts.

Wij denken zelf dat het een beetje een combinatie is van het zeer warme weer, kiesjes en een klein buikgriepje.

Heb geen tips maar ik denk zelf dat het het belangrijkst is dat ze vocht binnen krijgen. Mijn zusje wist mij te vertellen dat als het echt buikgriep is je een beetje moet oppassen met melkproducten en zuur fruit. Dit zou het spugen stimuleren.
Wat wel erg goed schijnt te zijn zijn gewone biscuitjes. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes en sterkte en ik weet wat je doormaakt.
Inge

Echt zo ontzettend herkenbaar..
Had vorige week ook al een topic hierover geopend omdat het me onzeker maakte. Inmiddels na nog een nachtje spugen en hele hele hele vieze dunnen luiers en vieze rompers verder, ben ik er samen met de huisarts waarschijnlijk achtergekomen wat het is bij Thijn.
(misschien ook bij anderen?)

Er heerst een hele vervelende buikvirus, op kdc hadden ze het er ook al over (gaat hij 1 dag naar toe), inmiddels heb ik, manlief, opa en oma het ook al gehad en Thijn waarschijnlijk ook.
De dunne luiers kunnen ook komen door een oorontsteking, wat bij Thijn het geval is (kwamen we vandaag achter) hij krijgt 2 tanden en 1 kies tegelijk door en dat veroorzaakt bij hem even een oorontsteking en ook enorme vieze dunne luiers en niet willen eten.

Zolang hij maar drinkt en wij er geen probleem van maken komt alles spoedig weer goed. En daar vertrouw ik ook op.

En bij jullie ook...! vocht is erg belangrijk wij geven Thijn ORS aangelengd met roosvicee en dit krijgt hij tenminste 1 keer per dag.

succes

bedankt voor jullie reacties. GElukkig herkenbaar voor jullie...

Maak me echt zorgen!!! Met moeite hebben we er gisteravond een papfles ingekregen, hij moet toch iets eten!??!? En vanochtend lag zijn bedje weer vol met spuug...

De papfles van vanochtend heeft hij wel opgedronken en blijft wel goed in zijn maagje. Maar iets anders eten wil hij nog steeds niet.

Gelukkig drinkt hij wel goed van de diksap. Hij heeft bijvoorbeeld nu al een fles van 250 cc op, dus vocht voldoende.

Ik heb vanochtend de dokter gebeld. De assistent overlegt met de dokter en dan kan ik vanmiddag terugbellen. Ben benieuwd....

Jee, wat ben je dan kwetsbaar hè als er iets met je kind is...

Terug
Bovenaan