inenten eng???

Dag allemaal, ik vroeg mij af hoe jullie over inenten denken, mijn zoontje heeft er al 2 opzitten, leuk is het niet maar het hoort er bij (dacht ik) nu hoor je tegenwoordig steeds meer op de televisie dat veel kinderen er erg ziek van worden of zelfs enger...wat vinden jullie daarvan, ik ben dus aan de ene kant erg blij met de prikken dan worden ze niet ziek? maar aan de andere kant je hoort dus steeds meer dat het goed fout kan gaan.
 
Zover ik het heb begrepen gaat het om de kinkhoest enting. Je zou dus kunnen vragen of ze die er uit willen halen bij het cb. Ik geloof dat het dan geen coctail mag zijn. Ook heb ik ergens gelezen dat het gaat om een vorm van epilepsie, die in aanleg al wel bij het kind aanwezig moet zijn. Maar ik weet dus niet zeker of al deze informatie klopt, want ik hoor zoveel van verschillende kanten op het moment.
 
Hoi Ik vind het ook doodeng hoor die prikken maar na een gesprek met mijn huisarts heb ik besloten het toch te geven.
De kans dat je kindje er iets van krijgt is kleiner dan de kans dat hij kinkhoest kan krijgen.Als hij kinkhoest heeft als hij nog klein is is de kans dat hij overlijdt of een ernstige hersenafwijking krijgt erg groot.
Dus het is kiezen tussen of een kleine kans dat hij iets aan de prik overhoud of een grotere kans dat hij kinkhoest krijgt met alle gevolgen.
Nou de keuze was voor mij dan wel iets makkelijker om te maken.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het nog steeds doodeng vind.
Groetjes Claudia
 
Hoi Anoniem,
Gelukkig wist ik niet alle gevaren en overwegingen toen mijn dochtertje ingeent werkd. Ze is inmiddels 8 mnd oud en ik ben blij dat zij ze heeft gehad. Gelukkig ook nergens last van gehad overigens. Maar mocht jij nog meer info willen, er heeft afgelopen jaar een artikel in volgens mijn ouders van nu gestaan, waarin alle info helder en duidelijk op een rijtje stond. Misschien kun je in een bieb de oude exemplaren inzien.
Veel succes bij het nemen van je beslissing.
 
Terug
Bovenaan