Inenten Hepatits A of niet???

Wij gaan over 2 weken op vakantie naar Turkije en bij het CB zeiden ze dat mijn dochtertje(14 maanden)
dan ingeent moest worden voor hepatitis a.
Maar bij de ggd zeiden ze dat het beter was om niet te doen, omdat als ze het nu zou krijgen ze er niet veel last van zou krijgen en dan zou ze er de rest van haar leven tegen beschermd zijn.
Ze zeggen dus overal wat anders..
Ze heeft vandaag 2 spuitjes gehad (meningokokken en bmr) en daar kan ze dus nog een week last van hebben en dan zou ze volgende week weer een inenting moeten krijgen en die heeft misschien ook weer bijwerkingen, en dan kan ik straks een ziek kindje meenenemen naar vakantie.
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen.
Misschien hebben jullie tips??
 
Ik heb nog even gegoogled en op wikipedia staat ook dat kinderen tot 5 jaar en vrijwel geen last van hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hepatitis_A
Ik zou gewoon het advies van de ggd opvolgen. Zij zijn toch diegene die de vaccinaties geven. Mocht je toch twijfelen kan je altijd nog een keer de huisarts raadplegen, toch?
 
Hoi,

Mijn man is turks en gaan ieder jaar een aantal weken naar turkije, naar familie dus in kleine plaatsjes. advies is om niet in te enten, tenminste dat is mij verteld.
Mijn man is in nederland geboren, was hij in turkije geboren dan hadden mijn kinderen automatisch hepatitis vacc erbij gekregen . En inenten tegen hepatitis kan niet met 1 spuitje, dat moet je net zo als de andere vaccins opbouwen, dus dan had je er een paar mnd geleden al mee moeten beginnen.
succes met je keuze
 
Terug
Bovenaan