inenten

even een aparte topic nav mijn vorige topic want ik ben wel heel benieuwd hoe de rest van jullie dit doen.
ik wil pas met 9 maanden gaan inenten omdat het immuunsysteem dan pas klaar is. met mijn zoon heb ik gemerkt dat enten niet zo maar iets is. je kan er delen in het lichaam mee aantasten. er kunnen flinke gevolgen zijn wat bij mijn zoontje gelukkig mee viel en is hersteld met homeopathie.
ik wil sowieso losse prikken geven en geen cocktails. ik geef ook niet alle prikken, zo laat ik de kinkhoest achterwege (die kun je toch krijgen ook als je geent bent en is een nare prik. MenC is 1 van de 24 vormen hersenvliesontsteking, die andere 23 kan ze dan ook gewoon krijgen (hopen van niet natuurlijk) BMR geef is ook niet. het zijn onschuldige kinderziekten die nodig zijn het immuunsysteem te ontwikkelen en bij deze prik is bekend dat hij het gevolg kan hebben dat het kindje ADHD krijgt of autistisch wordt. de prikken die ik wel geef wil ik homepatisch begeleiden omdat de ziekte op natuurlijke wijze geleidelijk aan via de slijmvliezen het lichaam binnenkomt en met de prik spuit je meteen in de bloedbaan .
voor de mensen die erover denken het anders aan te pakken weet ik nog wel interessante sites.

Groetjes

Heb getwijfeld of ik wel zou reageren, maar doe het toch.
Als ik je verhaal zo lees snap ik wel een beetje waarom je het op deze manier doet.
Zelf krijgt Quinn en hebben we bij yordi ook gedaan wel gewoon alle inentingen. Ik ben zelf namelijk van mening dat ze wel belangrijk zijn om een goed immuunsysteem op te bouwen. Ben het helemaal met je eens dat die prikken erg vervelend zijn en yordi heeft van verschillende prikken ook erg veel last van gehad. Quinn heeft gelukkig niet zo heel erg veel last van de prikken gehad. Ik weet ook dat doormiddel van die prikken worden er in feite die ziektes in het lichaam gespoten. Maar dat is in zo'n mindere mate, dan de ziekte zelf als je die krijgt. En ik denk namelijk dat als je kindje wel zo'n ziekte krijgt en je kindje er zo vreselijk ziek van is, je dan had gewenst dat je wel die inenting had gedaan.Want sommige kinderziektes kunnen zelfs de dood als gevolg hebben. Zelf geloof ik niet zo dat je door die bmr prik adhd of autistisch van kunt worden. Als dat zo was, dan was die prik naar mijn idee namelijk al lang uit het pakket gehaald. Er gaan natuurlijk ook heel erg veel indianenverhalen rond over die prikken en helemaal op het internet. Zelf doen wij ook erg veel met homeopathie hier in huis, maar de inentings krijgen ze dus wel.
Hopelijk voel je je niet aangevallen of zo, want zo bedoel ik het absoluut niet.

Liefs marielle

Sorry, maar ik vind de BMR ziektes geen onschuldige kinderziektes. Van de bof kan je bijv. onvruchtbaar worden.
Ook is het helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat er een connectie is met adhd en autisme.

Ik snap je gedachtengang wel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens :)

Moeilijk, moeilijk. ik vond het heel lastig om goede informatie te krijgen over dit onderwerp. Het is óf voor óf tegen. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om beide dames via het gewone schema in te laten enten en afgezien van de bmr prik (de r krijgen de dames als ze rond de 10/11 zijn) krijgen ze alle prikken. Ook omdat ze naar een kdv gaan en dan toch vatbaarder zijn.

Ik vind het wel jammer dat er meer en meer vaccinaties komen. Uiteindelijk hoort ziek-zijn bij het leven. Maar ik realiseer me wel dat ik dit kan zeggen omdat ik twee kerngezonde kinderen heb.

ik vind het als moeder en als huisarts erg verstandig om je kinderen in te laten enten. De ziektes zijn niet zo onschuldig als je denkt en komen toch nog steeds voor in nederland. Door te enten verklein je toch de kans hierop voor je kinderen.
Zware problemen door inentingen zijn zeldzaam en er is geen relatie gevonden met adhd en autisme.
ik ben dus zeker een voorstander van inenten.
nienke

nouja zoals ik al op de andere topic gereageerd hebben mijn ouders er destijds voor gekozen mij niet de k enting te geven van kinkhoest
ik heb dus wel kinkhoest gehad en daar heb ik nu nog klachten van... als ik hoest dan klink ik meteen als een zeehond...

ieder zn keus maar besef wel dat de bmr ziektes echt niet mild zijn...

Ow nee, Andries krijgt ze allemaal. Ik heb juist besloten voor zulke dingen niet meer op internet te kijken, want dan kan je wel helemaal knettergek worden.
Ja Andries was even flink koortsig van de eerste enting, maar heb liever dat, dan dat hij later toch een van de ziektes krijgt waarvoor ik niet wilde in-enten.

Hey,

natuurlijk moet iedereen het doen hoe hij het zelf wil en bij de eerste heb ik tot haar vierde ook de inentingen gedaan en ze leek er niet zo veel last van te hebben. bij de tweede merkte we dat hij sowieso al gevoeliger was en op de prikken ook erger reageerde, ik zal er verder niet over uitwijden. met een nare prik bedoel ik dan dat het rotspul is en niet zo zeer dat het prikje niet fijn is.
De kans dat je zoon onvruchtbaar wordt is zeer klein. en ik hoop natuurlijk ook zeker niet dat het gebeurd maar de ellende die ik gezien heb nav de BMR in mijn werk als kinesioloog is ook niet niks.
dit is inderdaad een zeer gevoelig onderwerp want het is idd of voor of tegen maar ik wilde het toch even aanroeren want het is toch belangrijk om even bij stil te staan. inenten lijkt namelijk gewoon te horen.

Terug
Bovenaan