Inenting & inbakeren

<p>Hi dames, </p><p>Aankomende maandag krijgt mijn dochter bij 12 weken haar eerste inenting. Wij bakeren haar in, in de pacco piccolo doek. </p><p>Ik las dat ze 24 uur niet ingebakerd mag worden. Het inbakeren heeft ze echt nodig voor haar slaapjes. De puckababy hebben wij niet meer omdat ze daarbij toch nog te veel met haar armpjes kon bewegen met als resultaat een wakkere baby. </p><p>Ik heb de maandag vrij gehouden om extra veel te kunnen knuffelen maar de nacht?! Hoe?!</p><p>Zijn er moeders met tips? Heeft er iemand ervaring met het nunki- dekentje?</p>

Wij mochten wel inbakeren met de puck a baby. Maar ook voor onze dochter is dit niet genoeg toch maar gedaan waardoor ze snachts wakker werd met dr handen er tussendoor. Toen heb ik haar temperatuur gemeten ze had geen verhoging dus alleen met een romper in de strakke inbakerdoek gelegd en geen deken erover alleen laken. Ze lopen snel kans op warmtestuwing vooral met inbakeren.
Zou gewoon je kindje goed in de gaten houden of het nodig is! Wij hebben een zetpil gegeven overdag die hielpt ontzettend en ze is toen lang gaan slapen en daarna niks meer aan de hand. Het komt allemaal goed! 
Tip neem een half flesje drinken mee de speen doet echt niks als ze oorverdovend huilen. 

Wij mochten ook niet inbakeren met de puck a baby zelfs .
Dus ik zou het echt even voor 1 nachtje niet doen. Ik keek hier ook erg tegen op Maar toch ging het beter dan gedacht .
En dan maar 1 nachtje iets minder slapen. De dag /nacht erna mag het wel weer dus .
Beter dan het risico lopen op wiegendood of iets dergelijks 
De adviseren het niet voor niks 
Keus is natuurlijk aan jezelf 

WIj hebben het wel gedaan (mocht ook gewoon, heb het gevraagd). Ze zeiden bij het cb dat je erop moet letten of je baby koorts krijgt of niet. Het heeft ermee te maken dat ze als ze zijn ingebakerd lastiger hun warmte kwijt kunnen en met koorts is dat wel heel belangrijk. Ik ben die nacht wel vaker gaan kijken, omdat koorts ook ineens kan opkomen, maar het ging allemaal goed.
Wij gebruiken niet de pacco maar inbakerdoeken die heel zacht zijn en ademend (Aden+Anais bamboo). Misschien werkt zoiets voor jullie ook? Misschien is het psychologisch maar voor mijn gevoel maakte het uit dat de doek kon ademen.

Bij ons zei het CB dat je niet mag inbakeren met de doeken maar wel met een Puckababy. Wij hebben dit niet gedaan voor 1 nacht omdat de kleine al erg warm was savonds en snachts hoge koorts had. Ik was te bang dat hij de warmte niet kwijt zou kunnen. 

Ik zag er ook als een berg tegen op. Maar nu ook al twee keer ervaren dat mijn dochter na de vaccinaties wel zo moe en slaperig is dat ze die nacht prima door kwam zonder inbakeren. Deed wwel een gewone slaapzak aan.

Terug
Bovenaan