Inenting & reactie baby

Hallo allemaal!

Mijn kleine heeft pas zijn eerste inenting gehad. Daar is hij best ziekjes van geworden. Koorts en veel huilen. Hij huilt nu al 3 dagen en hij is haast niet te troosten.

Ik wilde graag weten wat jullie voor ervaringen hebben. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat je kindje weer in zijn gewone doen is? Wat hebben jullie opgemerkt aan jullie kindje? Tips & tucs zijn ook zeer welkom.

Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi,

Bij ons zoontje hebben we op de dag zelf wel last gehad ik heb hem toen een zetpil gegeven en toen viel hij lekker in slaap.De dagen erna heeft hij nog wel wat gejengeld en de ontlasting duurde langer voordat het kwam maar verder heeft hij er niet zoveel last van gehad.

Ik vond het wel vreselijk om te zien hoe hij het op het krijsen ztte op het moment van het prikje.Binnenkort de tweede alweer pff we zullen zien hoe dat gaat.

Groetjes Aster.
 
Hoi mama van Connor,

Ons zoontje heeft nu zijn tweede inenting gehad. De eerste keer huilde hij iets van anderhalf uur na de inenting en de rest van de dag was hij erg knuffelig. Hij wil dan veel bij ons zijn. Maakt niet zoveel uit wat je dan met 'm doet, als hij maar bij je is. Dus ff met papa knuffelen op de bank of met mama door de kamer wandelen etc. na de tweede inenting heeft hij niet gehuild maar was hij wel weer erg knuffelig en heel erg duf. hij wilde veel slapen en dus lag hij bijna die hele dag in z'n bedje. De tweede keer kreeg hij ook koorts en toen ging hij ook erg huilen en daar heb ik hem toen een zetpil voor gegeven (panadol junior). Toen ging ie lekker slapen en de volgende dag was het alweer bijna over allemaal, alleen nog een beetje chagerijnig. Als je kindje nog geen drie maanden is mag hij een halve zetpil (in de lengte doorsnijden) en vanaf drie maanden een hele.

Succes!

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Een week geleden heeft mijn zoon ook zijn eerste prikje gehad. Vlak na de inenting had hij bijna geen last. Ongeveer 2 uur daarna wel heel erg. Hij zette het plotseling op een krijsen, zo maar uit het niets. Ik heb hem toen een zetpil gegeven en hem lekker op mijn buik gelegd. Toen hij in slaap was gevallen heb ik hem in zijn bedje gelegd en werd hij ongeveer 2 uur later weer wakker; helemaal blij en vrolijk. (onder invloed waarschijnlijk ;-) )De dagen erna was hij een beetje hangerig en sliep hij wat meer.
 
Hallo, de eerste keer had mijn zoon ook erg veel last. Bij het 2e en 3e prikje hebben we een ingevroren washandje meegenomen en die gelijk na het prikken op het beentje gelegd (toen niet meer bevroren, maar wel erg koud). Dan wordt de zwelling een stuk minder en dat verminderd de stijfheid en de pijn. Daarna gelijk 5 minuten "fietsen" met de beentjes zodat de doorbloeding goed op gang komt. Het verschil was bij mijn zoon overduidelijk! Nog wel een stijf beentje, maar geen koorts meer en lang niet zo huilerig. Succes!
 
Hoi

Onze zoon heeft vorige week zijn eerste prikje gehad. Hij heeft even gehuild en we hebben hem meteen een koud nat washandje eropgelegd en gemasseerd. Tegen de avond merkte wel dat als we zijn beentje aan raaktje hij het op een schreeuwen zetten en hij zijn beentje stil en opgetrokken hield. Heb hem toen tegen de avond een zetpil gegeven en hem na de fles op bed gelegd hij is toen heerlijk in slaap gevallen. En ongeveer 6 uur laten na de late voeding ook nog een keer een zetpil voor te voorkomen dat hij gillend wakker werd van de pijn. Hij heeft heerlijk geslapen. En s,morgen toen hij wakker was en ik boven zijn bedje stond te kijken lach hij al breed uit te laggen en was hij weer zijn vrolijke zelf. Heeft geen koorts of verhoging gehad.

Groetjes Jenny
 
Hallo mama van Connor.Heb je weleens op de site gekeken van de nederlandse vereniging van kritisch prikken?(www.nvkp.nl)Als je daar leest wat je kindje kan krijgen van vaccinaties, dan bedenk je je nog wel een keer.Het dochtertje van een vriendin van mij heeft er epilepsie van gekregen en weet je wel dat je kindje er ook eczeem van kan krijgen? Kans van 1 op de duizend.Mijn jongste dochter heeft 3 inentingen gehad,maar ik ben gestopt.De ziektes bof,mazelen en rode hond,zijn in principe `onschuldige`kinderziektes,die mbv. bijv. homeopatische middelen heel goed zijn te genezen.Heel veel succes en bekijk de site eens.Groetjes van Monique
 
Terug
Bovenaan