inenting mexicaanse griep????

hoi allemaal,

wil graag jullie mening weten over het inenten tegen de mexicaanse griep.
ik heb 3 kids in de leeftijd van jongen van 5 en een tweeling meiden van bijna 2.
ik vind het zo moeilijk om een beslissing te maken niet alleen voor mezelf maar ook voor de kids.
er is namelijk niet veel bekend over de risico's, dus ik weet niet of ik mijn kids dit aan kan doen, of dat ik nog ff wacht met inenten.
ik woon in limburg en hier zijn voor zover ik weet nog geen gevallen geweest van mexicaanse griep, dus ik weet niet of ik beter kan wachten tot het hier uitbreekt, misschien dat ik er dan anders over denk.
voor zover mezelf wil ik ook liever niet inenten omdat ik niet weet hoe de baby hierop reageert!!!
moeilijk, moeilijk,

graag jullie mening,wat doen jullie als het zover is???

groetjes esther

Hey Esther,

Persoonlijk zou ik het niet doen. Zoals je zelf al zeg, er is nog weinig bekent over de bijwerkingen etc. En daarbij is een inenting niet een zekerheid dat je het niet zal krijgen. Ik zou dus eerst even afwachten wat er verder bekent wordt over dit vaccin.

En wat betreft jezelf. Dit wordt zelfs door de meeste vk afgeraden. Als je jezelf echt wil inenten, dan zou ik wachten tot zeker na de 3 maanden. Dan is het risico voor je kindje een stuk kleiner.

Hoop dat je een klein beetje geholpen heb.

Liefs Noor

Hoi,

Ik ben net bij de huisarts geweest en die rade aan om Lindy (dochter van 2) wel te laten inenten.
Het is eigenlijk hetzelfde als een inenting bij het cb zei hij. Dan vraag je je ook niet af of je het wel of niet doet...

En voor de zwangere dames, het mag pas vanaf 14 weken dus wie weet hoe de situatie er ong half december uit ziet. Was zijn advies, en ik kan me daar goed in vinden!

Succes!

Sammie

Heb zelf nog even de tijd om na te denken. Voor mijn kinderen weet ik het nog niet. Ze zijn eigenlijk nooit ziek en meestal zijn de wat 'zwakkere' kindjes het meest kwetsbaar. Hmm, twijfel dus.

Ik laat mijn kindje wel een griepprik geven. Mijn dochter heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen door 2 koortsstuipen nou en ik kan je zeggen dan denk je echt dat je kindje het niet redt. Dus ik doe zeker mee aan het inenten zag er ook baby's liggen die het hadden nou verschrikkelijk.

Liefs Margot

ik heb gister met mijn huisarts contact gehad en ze raadde me ook aan mijn zoontje van 1,5 in te laten enten. ze zei idd dat voor zwangeren de inenting pas vanaf 14 weken mag. ik hoop erg dat het dan niet meer nodig is want ik vind het toch wel een eng idee....

bij mijn zoontje op het kdv heerst nu ook de vijfde ziekte; die schijnt ook gevaarlijk te kunnen zijn voor zwangeren; weet een van jullie hier iets meer van??

Ik laat mijn dochter bijna 2 wel vaccineren,
Ik zelf denk dat als ik straks 14 weken ben dat die mexicaanse griep op z'n retour of beter nog helemaal weg is!!!
Dat is begin januari dus.

Liefs Chantal.

Terug
Bovenaan