inentingen en gevaren/alternatieven

Ik durf mijn zoontje niet voor de derde prik te laten inenten. Ik heb op internet en tv gelezen/gezien wat voor risico's er aan zitten. In Nederland alleen hebben ze de nieuwe DKTP prik niet ingevoerd. Alle andere landen wel. Deze oude versie kan het kind stuipen van krijgen of aan overlijden. Het zal net jou kind maar wezen. Ik ga in ieder geval het alternatief gebruiken!! Lees voor alternatieven: http://www.nvkp.nl/html/vaccinatie_keuzemogelijkheden.html

Ik vind het ook eng om mijn zoontje zijn derde prik te gaan geven.
Ik heb geprobeerd op de site die jij noemt te komen maar ik kom er niet op.Zou je wat kunnen vertellen over de alternatieven?
Groetjes Claudia

Hallo Ingrid
Mijn zoon heeft afgelopen maandag de derde prik gehad.Hij had twee dagen beetje koorts en zo en vandaag is hij weer vrolijk.Jij maakt me bang .Wil je a.u.b wat duidelijker zijn?Op die site wat jij noemt kon ik ook niet voldoende informatie vinden altans over wat jij schrijft .Wil je wat meer willen schrijven?Ikmaak me enorm zorgen.
Groetjes SUS

Hallo

Ik heb een dochter van 3 mnd en ze heeft nu 2 prikken gehad. Ik heb toen ze op het cb moest komen voor de 2e prik gevraagd hoe dat zat, want ik had het ook gezien op tv. De arts heeft het me uitgelegd en ik heb een kopie gekregen van de brief die zij hadden gekregen van de instelling.
Het komt er in het kort op neer dat in de uitzending van sbs6 een verband is gelegd tussen kinkhoestvaccinatie en het syndroom van West. Syndroom van West is een epileptische ziekte die meestal op zeer jonge leeftijd begint. Dit is de leeftijd waarop ook de eerste vaccinaties plaatsvinden.
In zeldzame gevallen kunnen vaccinaties het begin van het syndroom van West bespoedigen bij kinderen die deze ziekte reeds onder de leden hebben. De vaccinaties kunnen deze ziekte niet veroorzaken.
Het heeft me wel wat gerustgesteld want je schrikt wel als je zoiets hoort. Ik hoop dat het zo ook een beetje duidelijker is geworden voor jullie.

groetjes jannette

Mijn zoon heeft inmidels ook 3 prikken gehad. Hij is er 2 keer flink ziet van geweest, maar het gaat heel goed met hem. Mijn moeder is al 15 jaar cb verpleegkundige en heeft in al die jaren 1 keer zoiets meegemaakt. Volgens haar is het inderdaad ook alleen maar het aanwakkeren van de epilepsie, die er anders op een ander moment wel was uitgekomen.
De uitzendigen van netwerk en sbs6 hebben voor veel paniek gezorgd. Volgens mij is dat niet nodig. In Nederland mag je nog steeds heel blij zijn dat onze kinderen de vaccinaties krijgen. De ziektes die ze voorkomen zijn nl. vele malen erger. Al is het natuurlijk wel altijd belangrijk om kritisch te blijven.

Nederland wacht op een neiuwe versie van kinkhoest inenting of eigenlijk een nieuwe versie DKTP. Deze kan dan gecombineerd worden met HIB en betekend dus 1 x spuiten. Deze wordt verwacht in 2007.
De nieuwere versie die in ander landen gebruikt wordt heeft minder bijwerkingen doch beschermd minder als de oudere versie. Men zegt zelfs 20 % minder. 't Is dus lood om oud ijzer. Of minder last van bijwerkingen of iets meer kans om kinkhoest te krijgen.

Sorry, ik moet me even verbeteren. Ik bedoel dat in omringende landen de nieuwere versie van kinkhoest inenting gebruikt wordt. dus schijnt tot 20 % minder te beschermen tegen kinkhoest (onderzoek in USA). Wel heeft deze versie minder bijwerkingen. Je kindje krijgt dan minder snel last van bijwerkingen maar heeft ook weer iets meer kans om ziek te worden. Kinkhoest is een heel vervelende ziekte. Kindjes kunnen echt heel ziek zijn.
Echter de oudere versie die wij hier hebben beschermd dus wel 20% beter maar dan nog 85% geen 100%. Een heftige reactie komt echter zelden voor en alleen bij kindjes met een verminderende weerstand

Hallo Allemaal
mijn dochtertje heeft nu ook 3 prikken gehad. Bij de eerste twee heft ze heel heftig gereageerd. Dus durfde ik (mede dankzij de tv uitzendingen) de 3e prik ook nit zo goed. Ik ben toen naar het cb gegaan en heb om uitleg gevraagd. En ik heb gevraagd of ze nu in elk been een prik wilde geven.(de 1e+2e prik kreeg ze in 1 spuit in 1 been). Hierop heeft ze veel beter gereageerd. Ik denk dat het voor haar te heftig was alles in 1 spuit. Verder blijft het moeilijk die prikken,maar ja we zijn er zelf ook groot mee geworden. Succes met jullie beslissing

Terug
Bovenaan