Inentingen en reizen (naar kaaverdië) jonge baby

<p>Hoi,</p><p>Wij zijn sinds 6 weken trots ouder van een zoontje. Nu willen we begin december graag naar Kaapverdië (Sal) reizen. </p><p>Als ik kijk naar de inentingen wordt aanbevolen om DTP en hep-A te hebben voor Kaapverdië. Met het standaard vaccinatie programma krijgt ons kindje over 1,5 maand de eerste inentingen (DKTP,Hib,Hep-B). Hep-A niet dus maar ik had gelezen dat dit voor baby's niet nodig is omdat het ongevaarlijk is voor baby's </p><p>Wat ik me nu afvraag, in principe krijgt onze baby nog een keer deze inentingen bij 5 en 11 maanden. Is de baby na de eerste prik wel al beschermd? Of hebben de prikken pas echt effect als ze alledrie gegeven zijn, en wordt dus niet aangeraden om voor deze 11 maanden al te reizen?</p><p>En tot slot, hoe snel na een inenting zouden we kunnen reizen? Zit daar nog een periode tussen om in de gaten te houden voor complicaties of kunnen we de volgende dag in het vliegtuig stappen :)</p><p>Bedankt! </p>
 
Ik zou even contact opnemen met t consultatiebureau. Soms kunnen/willen ze een inenting sneller geven als dat nodig is als je bijv. naar het buitenland reist. Zij kunnen je ook vertellen hoe lang het duurt voor het werkt.
Mijn ervaring is dat de kleintjes vaak de dag erna wat koortsig zijn en je daarmee niet wilt reizen ;)
 
Terug
Bovenaan