Inentingen

hallo,

ik heb gehoord dat sommige kinderen bij de inentingen twee prikken krijgen, in ieder been 1.
nou heeft mijn dochter al 2x dr prik gehad maar steeds was het 1 prik in 1 been, ze deden de cocktails dan bijelkaar.

hoe gaat dat bij jullie kindjes?
wie  weet waarom dat gedaan wordt  en waarom er verschil in zit??

groetjes Carli
 
Hoi mama van Britt,
Volgens mij krijgen alle kinderen wat betreft DKTP en Hib maar 1 inenting. Tenminste zo was het ook bij ons op het consultatiebureau. Ik weet niet hoe dat is met 14 maanden. Want dan krijgt ze BMR en Meningococcen C en dat zijn er denk ik wel 2, maar zo ver zijn wij ook nog niet. Ik weet niet hoe dit op andere consultatiebuerau's is, maar volgens mij is dit landelijk bepaald.
Groetjes Daantje (mama van Michelle bijna 9 mnd)
 
Hoi,
Volgens mij heb ik ergens anders ook al gereageert op je stukje. maar doe het hier ook even.

de eerste prikken zijn er steeds maar 1.
Met 14 maanden de bmr enz dat zijn er twee.

Verder kan je er als ouder wel om vragen of ze alles appart willen prikken dus geen cocktails laten geven. Dit ivm ziekte en bijwerkingen.

groetjes
 
hoi allemaal

mijn zoontjes krijgen wel 2 prikken een gewoon dktp en hepatitus B omdat mijn man uit irak komt
dit was alleen bij het eerste prikje bij het 2e prikje alleen dktp  en nu weer bij de derde krijgen hun er weer 2 in elke been een echt zielig  
maar het is voor iets goeds

groetjes kristel
 
hoi,

Ze geven kinderen waarvan de een of beide ouders uit het buitenland komen altijd 2 prikken dit ivm met ziektes uit die landen.

Heb een tijdje bij het CB gewerkt.

Groetjes, Wendy
 
Terug
Bovenaan