inentingen

Hallo allemaal,

Woensdag krijgt Evi haar eerste inentingen. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten hoe ze hierop zal reageren? Huilen, koorts of valt het meestal wel mee?

groetjes Sonja

Hallo ik vind het altijd sneu als ze weer een inenting krijgen
Mijn dochtertje is net 3 weken dus sat duurd nog even
Mijn andere kids hebben er nooit zo heel veel last van gehad maar ik denk dat dat per kind verschillend is groetjes

Hoi,

Volgens mij is dat heel verschillend per kindje. Ik ben ook benieuwd hoe mijn meisje er op gaat reageren! Volgens mij mogen ze na zo'n inenting een half zetpilletje, dus die ga ik maar even in huis halen voor de zekerheid. Je hebt ook van die homeopatische druppels, heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn schoonmoeder zei dat kindjes minder last hadden als je een nat, koud washandje op de prik-plek legt na het prikken. Maar dat leek mij juist niet zo bevorderlijk voor de bloedsomloop...
Ben benieuwd hoe ik reageer als mijn ukkie geprikt wordt. Volgens de kraamverzorgster keek ik al heel lelijk naar de mevrouw die het hieleprikje kwam doen...

Groetjes,

Eveline

Hoi Sonja,
ik vond die inentingen altijd best meevallen, al is het prikje zelf wel zielig natuurlijk!
Sinds 2005 zit er iets speciaals in die prikjes zodat je kindje er niet zo ziek van wordt en ook minder last van het plekje schijnt te krijgen. Dit is mij toen verteld op het CB, en onze oudste had er inderdaad ook nooit last van. Mijn moeder had ook die tip van het koude natte doekje, maar door die nieuwe prikken is dat niet meer nodig. Ik had inderdaad altijd wel paracetamol in huis, voor de zekerheid, maar nooit gebruikt. Succes!
Groetjes van Ruth

bedankt voor jullie reactie! Ik heb voor de zekerheid paracetamol in huis gehaald. Ik vind het best spannend. Ik vond de hielprik al erg, ik had er meer moeite mee dan Evi geloof ik hahaha

groetjes

Hallo

Mylan van 9 weken heeft vandaag zijn eerste inenting gehad.

En volgens het buro hadden ze van deze inenting weinig last, maar de tijd zal het leren.
Hij ligt nu lekker te slapen

Christina

Teun heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad. Net toen hij zijn charmantste opzette naar de wijkverpleegster; zette zij de naald in zijn beentje. Nou toen was de liefde wel over! Maar na de eerste  schrik heeft hij er verder geen last van gehad. Wel  slaapt  hij al de hele middag/avond. Dat natte washandje wordt  juist afgeraden, en je mag 60 mg paracetamol geven maar dat was  niet nodig. Al met al viel het  dus wel mee; denk dat ik er meer last van had dan hij :)
Groetjes Wendy  

Hoi. Teun heeft er niet zoveel van geleden als zijn moeder haha.
Wel een harde schijf in zijn beentjes waar ik niet aan mocht komen.
Verder geen koorts ofzo dus heb ik hem ook geen paracetamol gegeven.
Maar dit is bij elk kindje anders.
Maar heel veel succes!
Groetjes Mikkie

Terug
Bovenaan