inentingen

Hallo. Ik ben 6 weken te vroeg bevallen en nu krijgt hij zijn eerste inentingen.
Nu zei laatst iemand dat ik het beter uit kon stellen omdat hij er toch wel flink op kan reageren. Wie van jullie is ook eerder bevallen en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Hoe hebben jullie kindjes gereageerd (ookal zijn ze niet te vroeg geboren)
Groetjes Mikkie

Hoi,

Mijn dochter is nu 11 weken en heeft twee weken geleden haar eerste inentingen gekregen. Ze is trouwens niet te vroeg geboren, maar bijna twee weken te laat.
Tijdens de prikken was het even flink huilen, maar bij het aankleden was ze al weer stil en ze heeft er helemaal geen last van gehad. Ik heb niks aan haar gemerkt, ze deed gewoon zoals altijd. We hebben wel een paar keer haar temperatuur gemeten, maar ze heeft niet eens verhoging gehad.

Op het cb vertelden ze dat ze sinds een paar jaar een nieuw vaccin gebruiken en hoewel vroeger 80 à 90 % van alle kinderen wel reageerden op de prikken is het nu precies andersom: 80 à 90% reageert niet meer op de prikken. Wat ze wel veel horen is dat de kinderen wat meer slapen na de prikken, maar dat is niet erg. Ook dat heeft mijn dochter overigens niet gedaan.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hoi Mikkie,

Juist bij te vroeg geboren kindjes is het van belang om op tijd te beginnen met vaccineren omdat deze kindjes extra kwetsbaar zijn als ze een ziekte zoals kinkhoest  oplopen. Je kindje heeft de kracht nog niet om daar tegen te vechten als het ware.  Hoe vervelend het ook is om al te beginnen met vaccineren,  het is voor je kindje echt het beste.
Zorg wel dat je babyparacetamol zetpilletjes in huis hebt voor het geval dat  hij er last van krijgt.  Is voor jou ook een fijn gevoel want dat kun je tenminste iets voor hem doen als hij last heeft. Hij mag waarschijnlijk zo nodig een halve zetpil, maar dat gaat op gewicht dus vraag dat nog even aan je wv op het cb.    

groet, da77

Hallo,

Onze Maud is 1 week te vroeg geboren en heeft inmiddels al 3 inentingen
gehad. Werkelijk bij geen één problemen!! Ik deed wel altijd direct
fietbewegingen maken als ik thuis kwam en masseren etc.

Ze heeft werkelijk en gelukkig nergens geen last van gehad!!

Hoi,

Mijn zoon is 2 weken te voeg geboren. Toevallig heeft hij gister zijn eerste inentingen gehad! Tijdens de prikken heel erg gehuild. Ik heb een baby met een enorm volume, dus ik vond het een drama! Ik heb op advies van het CB 2 uur van te voren al een zetpil ingebracht. En na die tijd, voor het slapen gaan nog eentje. Dit zeiden ze omdat ik een nogal temparament vol zoontje heb. Erg gevoelig voor prikkelingen enzo.
De nacht is hij prima door gekomen. Nu slaapt ie ook. Dat is voor hem wel uitzonderlijk, want dat kost hem meestal erg veel moeite. Hij heeft geen verhoging gehad. Inmiddels is de zetpil wel uitgewerkt en het is in dat opzicht wel goed gegaan. Ik kan wel zeggen: ik vind het alles meevallen. HIj is iets meer moe en wat jammerig. Maar meer niet.

Succes!

gr Anita

Hoi,

Wij waren vrij 'laat' met de inentingen, ze was al 11 weken (niet te vroeg geboren overigens), maar had er erg veel last van. De inentingen zelf gingen wel (even flink brullen, maar dat hoort erbij), maar thuis... Wat een drama, zelfs met een halve zetpil was het heel naar. Ze heeft er echt last van gehad en is een paar dagen goed van streek geweest (slecht slapen, veel huilen, erg onrustig). Nou ja, beter dit dan kinkhoest!

KT

Jasmijn heeft 3 entingen gehad inmiddels. De 1e keer nergens last van alleen 2 rode schijven in haar bovenbeentjes van de prikken.
2e keer 2 dagen later erg huilerig.
3e keer nergens last van.
groeten Elke

Hoi Mikkie,

Mijn dochter is ook 6 weken te vroeg geboren met een laag geboortegewicht. Toch hebben we ervoor gekozen om haar wel volgens het schema te laten inenten. Wij hadden ook zo onze twijfels, maar na er goed over te hebben gepraat met CB arts zijn de meesten weggenomen.
Ze heeft inmiddels de eerste prikken gehad en reageert er goed op.

Succes,
Renata

Terug
Bovenaan