Infacol

Hoi, hierbij de vraag naar ervaringen na gebruik van infacol tegen buikkrampjes.

Wij gebruiken bij onze 3 weken oude zoon nu een paar daagjes infacol. Wij hebben het idee dat het wel werkt tegen de buikkrampjes. Maar nu vragen wij ons af of het echt voor elke voeding nodig is of bijv. s’nachts niet? Ik hoor graag hoe jullie het gebruikt hebben en of het hielp!?

Ik heb het ook een poos gebruikt. Eerst infacol en daarna kv merk ivm spugen. kv kon hij beter verdragen. Overdag sloeg ik het nog wel eens over, avond en nacht wel altijd gegeven (als ik het niet vergat) omdat hij dan juist meer last had van krampen. Ik trok de hoeveelheid alvast op (kv spuitje, met infacol had ik een schemerlampje aan zodat ik kon zien wat ik opzoog) en kon ik het zo pakken voordat ik de nachtvoeding ging geven.

Volgens onze kraamverzorgster werkte het gewoon per voeding.
Dus vergat je een keer dan was dat niet erg want het bouwde zich als het ware niet op.

Hier gewoon voor elke voeding gegeven, maar ook wel eens vergeten. Hij is nu 12 weken en bouwen nu af. Dus geen 0.6 Meer per fles maar naar 0.4 ongeveer.

Bij onze dochter hielp het super. Voor iedere voeding. Vanaf 8 weken merkte we dat het beter ging. Toen eerst overdag afgebouwd. En met 10 weken ook de avond/nacht eraf

Bij onze dochters werkte het prima. Voor elke voeding gaven we wat. Dat werd steeds een beetje minder, dan vergaten we het her en der. Geen vaste momenten dat we afbouwden. Dat werkte voor ons en hen prima. Succes met de juiste manier zoeken!

Hier hielp het ook en gebruikten we het op aanraden van de kraamhulp rond de voeding van 6 uur en s nachts. Dus de laatste avondvoeding en 1 of 2x in de nacht.

Terug
Bovenaan