Info, advies gevraagd

hallo allemaal,

misschien dat sommige me andere topics hebben gelezen, waar in staat ik zwanger ben, waar ik helaas niet blij mee ben. En dat ze niks konden vinden.

nu ander halve week verder na 4 ziekenhuis bezoeken en 4 keer lek geprikt te zijn hebben ze eindelijk het vruchtje gevonden wat de weg na me baarmoeder heeft gevonden. Laat me voorop stellen dat zwanger zijn een van de mooiste ervaringen is voor een vrouw en we in onze handen mogen knijpen als we dat daad werkelijk kunnen worden, omdat zoveel mensen het niet mogen ervaren. Nu heb ik altijd gezegd dat ik nooit abortus zou kunnen plegen, tot dat ik twee weken geleden de test in handen had. Ik ben al mama vaneen recht dochter van bijna 4, maar financieel, geestelijk en vooral de timing zijn niet goed, ik wil het niet maar heerlijke alsof me hoofd nee zegt maar me hart al aan hechten is. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Het is nog niet een levende baby met en kloppend hartje maar toch ben ik zo bang voor de spijt. Maar dat ben ik ook als ik het hou.. Wat een ellende .. Iemand die iemand kent met deze ervaring of kennis

Beste Rochana,

Ik heb ook je vorige topics gelezen waarin je verteld dat je op dit moment een alleenstaande moeder bent en dat de vader van dit ongeboren kindje ook niet meer in beeld is. Je bent ondanks de pil toch zwanger geworden. Daarnaast las ik ook dat het de afgelopen weken best heftig is geweest omdat ze eerst het vruchtje niet konden vinden in een echo. Wat een zeer lastige situatie zeg!

Het lastige van keuzes maken is dat alle opties voor en nadelen hebben en dat je van te voren nooit zeker weet of een keuze de juiste is. Vaak is de angst voor spijt voordat je een keuze maakt groter dan als je eenmaal bewust een keuze gemaakt hebt. Je hebt immers op dat moment je redenen waarom je voor het ene wel en voor het andere niet kiest. Om beide kanten helder te krijgen zou je voor jezelf een soort van lijst kunnen maken. Schrijf alle gedachten, angsten, voor en nadelen voor beide keuzes op twee vellen. Als je klaar bent lees alle punten nog eens door, beslis voor jezelf welke van al die punten voor jou het zwaarst wegen in het maken van deze zeer lastige keuze. Wellicht heb je door het op papier terug te lezen wel al een veel heldere beeld van je situatie en hoe je over beide kanten denkt.

Als je het wilt proberen maar na het maken van de lijstjes het nog steeds heel lastig is om te kiezen zou ik je graag verder helpen zodat je voor jezelf meer inzicht krijgt in je situatie.

Wees heel lief en heel eerlijk tegen jezelf in deze lastige situatie.

Heel veel sterkte!

Liefs

Lieve Rochana,

Wat ontzettend vervelend dat je in deze situatie zit :-(

Weet dat er ook een organisatie is (FIOM) waar je heen kunt voor hulp nu je ongewenst zwanger bent geraakt. Misschien dat zij je kunnen helpen om een keuze te maken.

Er zijn natuurlijk ook nog andere opties dan abortus, zoals adoptie. Op deze manier blijft je kindje wel leven, alleen bij een ander gezin wat hem of haar een goed leven kan bieden. Ik kan me niet anders voorstellen dat ook dat een loodzware weg is maar misschien kan je daar een positiever gevoel aan over houden dan een abortus.

Maar wat je ook kiest, het is jouw keuze die je weloverwogen maakt. Laat je dus niet leiden door wat anderen zeggen, jij bent de enige die hier over kan beslissen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Dankjewel allemaal, super lieve reacties

was stiekem wel bang voor de reacties van mensen tegen abortus

adoptie zou ik niet kunnen dan ga ik uiteindelijk de baby houden.

het zijn twee zware weken geweest maar heb maandag een gesprek in Zwolle, woensdag word het doorgezet als ik er na het gesprek nog over denk. Hoe zwaar het ook is. Ik moet ook aan me dochter denken en aan mezelf. Heb een zware depressie gehad na de bevalling van me dochter, me oma die zich na twee keer zelf van haar leven heeft geprobeerd te ontnemen die zich nu heb aangemeld voor de zelfdodingskliniek, en dan heb ik het nog niet over het financiële plaatje.. Hoe verdrietig ik ook ben dit is het beste voor ons. Ik laat maandag een update weten

xx

Lieve Rochana,

Het klinkt als dat je inderdaad een zware periode achter de rug hebt en voor sommige onderwerpen nog in zit. Zelf kwam ik 4 jaar geleden ook in een zware depressie na de geboorte van mijn zoontje, uit ervaring weet ik hoe zwaar dat is. Ik wou je nog even sterkte en succes wensen vandaag.

Ik hoor graag hoe het is gegaan.

Liefs!

Hallo mama stress,

idd erg zware tijd , super slechte timing voor een baby daar word niemand gelukkig van.

vandaag in Zwolle geweest, echo gedaan nog steeds leeg vruchtzakje, 7 mm dus ook nog te klein voor curratage. Plus heb een iets te zwaar bmi waar door ik daar niet onder narcose mag, iets wat ik wel evt wil ivm eventuele emotionele schade na die tijd

maar aangezien het ook niet goed is met het vruchtje contact gehad met mijn eigen huisarts om te kijken of ik in me eigen ziekenhuis gewoon onder narcose mag, En dat hoor ik morgen, bah wat een ellende allemaal zit al 2,5 weekin deze onzekere molen wel lief voor de sterkte en dat je aan me dacht xx

Terug
Bovenaan