Info IUI/IVF

Hoi meiden,
Binnenkort horen mijn man en ik welke behandeling we gaan krijgen. De gyn. had het al over IUI en IVF. Weten jullie hoeveel keer per jaar je zo'n behandeling kunt ondergaan? Ik heb namelijk het idee dat het niet zo vaak kan en je zo weer 2 jaar onderweg bent. Wie weet er meer??
Liefs Inge

Hoi Inge,

IUI is vaak een max. van 6 keer en dit kan iedere maand (indien het niet vol zit in het ziekenhuis)
IVF is max. 3 keer en het ligt aan het behandelende ziekenhuis of het iedere maand kan of dat er een wachtperiode van 1 maand (of meer) tussen moet zitten.

Hoop dat je zo geholpen bent.

Groetjes Mariska

ten eerste zijn er wachtlijsten voor, en ten tweede bepaald je gynaecoloog voor hoeveel iui behandelingen jullie in aanmerking komen, en wat ivf betreft, dat mocht vroeger zowieso maar 3 keer en daar zijn ook wachtlijsten voor.

gr sandra

Hoi,
De gyn. heeft gezegd dat er gem. wachttijd is van een half jaar en dat ze dit doen om je aan het idee te laten wennen. Als er redenen zijn om er eerder aan te beginnen dan kan dat ook. Ik vind alleen dat wij in die zin niet urgent zijn en een half jaar is ook nog wel overheen te komen.
Bedankt voor je info Mariska!
liefs Inge

Ha Inge,

Het ziekenhuis stelt geen maximum aan KI- of IVF-behandelingen hoor. Het is alleen zo dat je verzekering maar een aantal malen de behandleing vergoed (meestal bij IVF drie keer, maar dit kan verschillen per verzekeraar en per pakket). Mocht het zover komen, kun je dus kijken of je verdere pogingen zelf wil betalen.

Maar hopelijk komt het zover niet en lukt het snel om zwanger te raken.

Succes ermee!

He lieve Inge,

Ik wil jullie ook heel veel succes wensen straks als jullie gaan beginnen met iui of ivf, eindelijk komt er een beetje actie voor jullie. Het gaat echt lukken dus maak je niet al te veel zorgen ok.

Liefs, Mick

Bedankt meiden! Ik hoop dat jullie gelijk krijgen en dat het allemaal gaat lukken. We weten nu zeker dat het niet zonder behandeling kan en het idee begint te wennen gelukkig.
Liefs Inge

Terug
Bovenaan