infomatie gevraagd...

Hoi meiden,

Ik zal me eerst ff voorstellen..
Ik ben Annemieke 37jr moeder van willem bijna 14maanden

Ik ben alweer zo'n 11maanden bezig om zwanger te worden.. lukt dus niet..
ja,weet dat het waarschijnlijk niet lang is in jullie ogen maar, mijn 1ste zwangerschap was een oeps..(dus in 1 keer zwanger)  helaas werd dit een miskraam.  Na een aantal maanden  werden we gepland zwanger (weer de eerste keer raak!!!!)
nu zijn we dus al maanden bezig met ovulatie testen en om de dag klussen..  
ook  omdat ik steeds later ongesteld aan het worden ben en ook  nog maar kort! tuurlijk lekker .. maar 2,5 dag ellende.. maar das niet wat ik nu wil..
nu hebben ze vanochtend bloed geprikt om  mijn hormoonwaardes te bepalen..
nu mijn vraag:
wat gaat er NU gebeuren?  

thanks..  
liefs Annemieke

Hoi,

Wat het meest ganbare is is dat na bloedprikken vaak een uitstrijkje wordt gemaakt, sperma onderzoek, echo's om te kijken of je eicellen wel groeien. Waarschijnlijk nog meer bloedonderzoek (wordt vaak op meerdere dagen van je cyclus geprikt) En afhankelijk daarvan gaan ze verder kijken welke onderzoeken er nog meer nodig zijn.
en oja. je zal waarschijnlijk moeten beginnen met temperaturen om te kijken wanneer je je eisprong hebt.

Ik weet niet of je bij de gyn loopt of bij de HA. Maar even een ander vraagje. Heb/geef je nog borstvoeding aan je zoontje? Want je schrijft dat je nu 11 maanden bezig bent dus 3 maanden na je bevalling. Als je (volledige) borstvoeding geeft dan zeggen ze dat je dan niet zwanger kunt worden. Zodat je lichaam zich kan richten op de borstvoeding en het herstellen van de bevalling/zwangerschap.....

Ik hoop dat je hier in elk geval iets aan hebt. En anders horen we het wel.
Sterkte!

Ester

Hoi Annemieke,

Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Mijn vriend en ik hebben een dochtertje van 20 maanden. Sinds 11 maanden zijn we nu bezig voor een tweede kindje. Van onze dochter was ik na 1 maand zwanger. Afgelopen week zijn we naar de gyn geweest. Inwendig onderzoek gehad en dat zag er goed uit. Mijn vriend moet over 2 weken zijn zaad inleveren en ik moet als ik weer ongesteld ben op 3 verschillende dagen bloed laten prikken. Bij de volgende afspraak krijgen we van de gyn alle uitslagen en wordt er een inwendige echo gemaakt.
Ik moet erbij zeggen dat ik sinds de bevalling een hele onregelmatige menstruatie heb. Deze varieert tussen de 38 en 50 dagen. Bij mij gaan ze met bloedprikken ook gelijk kijken of ik wel een eisprong heb.

Groetjes Wendy

hoi hoi meiden,

pfffffff gelukkig iemand heeft gereageerd...
oke, ik kan zwanger worden.. mijn ongi cyclus loopt vreemd...duurt steeds langer.. heb eisprong rond dag 20! dit hebben ze al 2keer gezien.. ik ben nog maar 2/2,5dag ongesteld! vroeger was dit echt 5 dagen.. 3dagen erg daarna 2 tot 3 dagen weinig.. nu 2tot 2,5dag erg dan weg... normaal zou ik echt niet klagen maar nu vind ik het wel vreemd.. ze hebben dus nu bloed geprikt en daar krijg ik de 20ste de uitslag van..

ik heb idd een zoontje van nu 14maanden.. mijn trots..
ik heb tot 6maanden borstvoeding gegeven maar je kan wel gewoon zwanger worden als je bv geeft hoor!

nu ben ik dus heel benieuwd wat ze gaan doen als blijkt dat het niet goed is..
maak me ook wel zorgen..ik wordt niet jonger..

nu ff naar zoon lief.. er komt meer

liefs annemieke

Hoihoi,

We zitten ook een beetje in het zelfde schuitje. Ik heb mijn eisprong rond dag 19. en mijn cyclus is ook langer geworden tot 31 dagen en ik ben ook sinds een paar maanden 2-3 dagen ongesteld. Terwijl ik wel zeker een week goed ongesteld was. En nu heb ik alleen maar een inlegkruisje in?!?!? Snap er ook niks van waarom dat zo kan veranderen. Moet ik toch eens gaan vragen. ( moet ff kijken wie er vannacht werkt (heb weer nachtdienst) maar als er een leuke dok is dan zal ik het wel ff vragen) (ikben namelijk verpleegkundige op de gyn/kraam)

En waarop hebben ze je bloed op laten onderzoeken?

en dit is wat ik weet :

Prolactine verlaagt de kans op zwanger worden Prolactine onderdrukt de hormonen die nodig zijn om de menstruatiecyclus op correcte wijze te laten plaatsvinden. Dit heeft tot gevolg dat de meeste vrouwen die uitsluitend borstvoeding geven en dit op vraag van hun baby doen, de eerste zes maanden een hele kleine kans hebben om zwanger te worden.

Tuurlijk zijn er mensen die zwanger worden terwijl ze BV geven maar de kans wordt wel verminderd. Misschien dat je kansen nu in elk geval groter zijn.

Maar er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn.
Ik ben 1x zwanger geweest dus dachten ze ook. o dat werkt dus wel maar helaas toch niet.

Sterkte en groetjes Ester

hoi hoi meiden,

mijn bloed is geprikt op iets met hormonen..en overgang.. ???? ben leek..
ik heb bv gegeven maar daar ben ik al hele tijd mee gestopt..dus..
ook weet ik dus niet wanneer ik weer een eisprong zou moeten hebben..
afgelopen maand was het dag 20..de maand er voor ong. 19..is het nu dan 19/20/21??????????gelukkig heb ik baan waar ik ook elke nacht thuis ben.. stewardess............nee dus..haha vandaag is het dag 15.. morgen ga ik naar tokio.. gelukkig ben ik dins weer terug...tja...........

ik ben dus wel 2 keer zwanger geweest beide1ste keer raak.. vriend is minder gaan drinken en roken.. dus??je zou bijna zeggen ga weer meer roken en drinken..

ondertussen ben ik NIET vrolijk.. wil gewoon weten wat er aan de hand is..wil de uitslag..
daarbij droom vaak over krijgen van een tweeling.. maar geloof me met 1 ben ik al blij..ach ben gewoon beetje down..komt wel weer goed..
als ik naar mijn kleine mannetje kijk ben ik het alweer..

jullie zijn trouwens ook lief..

liefs Annemieke

Terug
Bovenaan