informatie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Regelmatig zoek ik op internet informatie over zwanger worden. Het valt me op dat er vaak hele verschillende dingen worden geschreven. Bij de ene site staat dat de zaadjes 24 tot 48 uur blijven leven en ergens anders staat weer 5 dagen. Of er er staat elke dag rond je eisprong gemeendschap hebben of om de dag? Hebben jullie tips waar ik de juiste/ goede informatie kan krijgen?
Thanx!

Hoi Anne,

Ja, ik herken je probleem. Die verschillen vielen mij ook al op. Datzelfde geldt voor de levensduur van je ei, van 8 uur tot 48 uur ben ik tegengekomen?!?

Schiet niet op hè?
De levensduur van zaadcellen is wel afhankelijk van de man en situatie volgens mij. Zelf hou ik daarvoor maar twee dagen aan en voor een eicel reken ik maar op een uur of 12. Dan zit je waarschijnlijk wel veilig.

Anders kun je altijd nog ff met je ha bellen, horen wat die zegt.

Groetjes, con

Hoi Con,

Stom he, dat iedereen zo maar van alles op kan schrijven. Het zal inderdaad per persoon wel verschillen. Wij doen het rond de eisprong om de dag, dan zal het vast wel een keer raak zijn, niet dan?

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Anne

Hallo ik ben Wendy ik ben 32 jaar en ik heb een dochter van 10 jaar en mijn betere wederhelft en ik willen na 10 jaar weer graag een kindje krijgen wie heeft er ervaring met het krijgen van een 2de kind met 10 jaar verschil tussen de eerste en duurde het lang voor het zover was.

Hoi,

Zo doen wij het ook. Vooral voor je eisprong klussen hè! Erna is al heel snel te laat, gezien de beperkte levensduur dus van 8-48 uur ....... ;-)

Groetjes!

Hoi Anne,

ik heb op school geleerd dat zaadcellen 2 dagen nodig hebben om op goeie sterkte te zijn en dat je daarom beter om de dag kan klussen. Tenzij je zeker weet dat je partner zaad heeft van zeer goede kwaliteit. Wat betreft het eitje heb ik gehoord dat het maar 2 uur leeft. Ik word ook gek van al die tegenstrijdige berichten. Soms denk ik wel eens dat je maar het beste nix kan weten ;o)
Ik denk idd dat de ha of een verloskundige misschien wel het juiste antwoord weten. Ik zou niet weten waar anders de beste info wordt gegeven.
Gr. Joanna

Terug
Bovenaan